Traseul turistic: Busteni – Cascada Urlatoarea – Jepii Mari – Vf. Jepii Mici – Cascadele Vaii Jepilor – Cabana Babele – Pestera Ialomitei – Padurea Cocora – Complexul Piatra Arsa – Piciorul Pietrei Arse – Stana Regala – Poiana Tapului

Va invit virtual sa parcurgeti un nou traseu prin Parcul Natural Bucegi, cu plecare din Busteni si intoarcere tot in acest oras.

Primul obiectiv de pe traseu a fost Cascada Urlatoarea. Noi am venit pe marcaj punct albastru in circa 25 minute din Busteni.

1Cascada Urlatoarea, parca mai mare ca niciodata 🙂

2Un prag de apa, mai sus de cascada, aproape de traseul turistic marcat cu triunghi albastru, urmat si de noi

3Locul denumit „La Mese”, desi mesele nu mai exista de vreo 20 ani

4In Saua Urlatorilor, langa stalpii fostului funicular de acum 100 ani

5Inainte de jnepenisul din preajma Cantonului Jepi, am facut dreapta, pe o poteca ce strabate pajistea alpina. De la distanta, am pozat o vulpe fugind…

6Tot fugind pe pantele Jepilor Mici

9Privire spre turistii aflati pe traseul ce duce la Cantonul Jepi, pe marcaj triunghi rosu

10Transee din perioada razboaielor mondiale

11Poteci denumite brane. Pe ele ar trebui sa mearga caprele negre; din pacate, in fiecare vara merg doar oile

12Constructia de pe Vf. Jepii Mici. Odinioara aici a fost un teleschi

13Prelungirea de sub varful mentionat, este in mare parte acoperita de jnepeni

14Zona de abrupt a Jepilor Mici

15Telecabinele deasupra Vaii Jepilor

16Pe Brana Caraimanului se mai pastra zapada, deci accesul spre Cruce era periculos

17Monumentul Eroilor de pe muntele Caraiman

18Vedere spre Busteni

20Cascadele Vaii Jepilor, caderea aceasta de apa, s-ar putea sa fie mai inalta decat Cascada Mare a Vanturisului

21Cabana Caraiman

23Cabana Floare de Colt in renovare

25O idee total neinspirata cu acel carton pe acoperis. L-a zburat vantul aproape pe tot

26Trecem de cabana Babele si incepem sa coboram spre Valea Ialomitei, zona telecabinei Pestera, in imagine

27Postul de Jandarmi Pestera

28O pista de elicopter, pensiunea Piciorul Babelor a CJ Dambovita si in dreapta refugiul Salvamont Dambovita

29Semne clare ca se circula pe acest drum interzis, cu mijloace motorizate

30Pensiunea Piciorul Babelor, o constructie specifica muntelui

31Refugiul Salvamont

32Statia de telecabina Pestera. Telecabina functiona si in acest week-end

33Sediul  Jandarmeriei Montane de la Pestera

34In dreapta, se observa o pensiune la care se lucreaza de ani buni. Se va numi Pensiunea Cocora

35In dreapta o mare pensiune ridicata rapid, cam intr-un an de zile

37Rezervatia Poiana Crucii

38Inca de la montarea acestor platforme, am propus Consiliului Judetean Dambovita sa faca si un acoperis. Au zis ca fac, nu au mai facut. Asa ca ursul s-a ranit, pana la urma a indoit gardul si a ajuns la pubelele cu gunoi

39Biserica Sf. Nifon

40Aici, am fost cand eram copil de multe ori

41In cladirea albastra sunt spatii de cazare

42In biserica mentionata

44Ultima cladire este Staretia

45Lac cu pastravi

47Prima constructie a manastirii, biserica veche, are acum ziduri de sprijin

48Aici poate fi gasit parintele staret Calinic

51Am revazut dupa ani de zile, inelul de argint al Mariei, in scobitura din perete…, o poveste de demult, azi inelul este acoperit cu o panza de paianjen si altele…, in pestera

52Intrasem in Padurea Cocora

53Dupa ce am iesit din padure, sa mai mergem si asa, pana la DJ 713

55Aproape de intersectia DJ 713 cu drumurile spre Babele si Piatra Arsa

56Panoul nou de la intersectie

57Stana de la Piatra Arsa, dupa ce trecusem de Complexul Piatra Arsa

58Piciorul Pietrei Arse, traseu marcat cu band albastra, spre Stana Regala, se vede in imagine aceasta locatie

59Stana Regala

De aici am coborat pe marcaj punct galben pana in Poiana Tapului in circa 45 minute, incheind o excursie destul de atractiva.

29 de comentarii Adăugă-le pe ale tale

1. Aliosa spune:

Salut Adrian !
    Pitoresc si interesant traseu !
    Un adevarat galop de sanatate !
    Aliosa.

1. Buna ziua, d-le Aliosa
      Un traseu frumos, o plimbare, s-a potrivit cu ziua de duminica.
      Multumesc! 🙂

2. dolly spune:

Cate frumuseti are acest Sfant Munte Bucegi!Nu am mai fost sus de vreo 9 ani,dar crede-ma ca mi pare rau,am tot colindat alte locatii datorita lipsei de timp! am ales directii scurte si cu oameni care nu sunt pt. munte. dar timpul le rezolva pe toate.Multumesc din suflet pt.tot ce faci, e putin spus, multumesc!Toate cele bune-ti dorim tie si fam.tale.

1. Eu nu as putea sa spun tot despre acest munte, mai trebuie timp, dar este un munte special. Am vazut oameni care au plecat din Bucegi si nu s-au obisnuit niciodata cu o alta viata. Ar trebui sa mai urci, macar pana pe Platou. De multe ori, parcurgem trasee cu altii, cu mai putina experienta, pentru ca nu avem cu cine merge…
      Si eu iti multumesc pentru aprecieri si pentru sprijinul tau, chiar daca poate ti se pare putin. Conteaza, cuvintele conteaza…
      Toate cele bune!

3. criscar50 spune:

Incep sa-mi pierd rabdarea…Abia astept duminica(sambata concert Andreea Bocelli),in speranta ca vom ajunge si noi prin zona.E atat de frumos…

1. Pai vezi si tu, avantajele sunt in functie de zona in care locuim 🙂 Si eu as fi lasat o zi muntele pentru Andreea Bocelli 🙂 Fiecare suntem acolo ne aseaza Dumnezeu 🙂 Duminica, dupa alergarea de sambata prin Ciubotea, nu cred ca ma mai tin picioarele pentru un astfel de traseu 🙂

4. criscar50 spune:

Succes in incercarea dificila din Ciubotea! Sper ca si vremea sa fie ingaduitoare cu temerarii…

1. Multumesc Crisan!

5. Monica spune:

Saptamana viitoare vom merge la Busteni pentru cateva zile.Traseele sunt foarte atragatoare si sper ca macar pana la cascada Urlatoarea sa putem merge: suntem cu cei doi copii de 4 si 6 ani.Am mai incercat acum 2 ani dar dupa primii 100 m, copiii….au obosit:))))) si a trebuit sa ne intoarcem.Oare vom putea anul acesta?:)))

1. Bineinteles, cu putina rabdare, si pauze mai dese. Dupa ce ati urcat panta impadurita, cam 15 minute dureaza, este numai drum drept pana la Cascada.

1. Monica spune:

Multumesc de raspuns.Traseul acesta l-am mai facut odata cu parintii pe vremea copilariei :))))). Cat mai tin minte de atunci, stiu ca e frumos.:)

1. Cu placere. Este un traseu frumos si accesibil tot timpul anului. Daca urcati usor de la marginea padurii, pe marcaj punct rosu, ulterior, mai sus cand veti intalni drum drept, va fi o placere. Traseul este circulat asa ca sa nu va fie teama de urs 🙂 Toate cele bune! 🙂

1. Monica spune:

Am reusit sa ajungem cu copiii la cascada Urlatoarea!Traseul e de 30 minute dar noi l-am facut intr-o ora fara pauze intr-un mers de voie.N-aveam de ce ne grabi.De data aceasta nici urma de oboseala, copiii au fost veseli, si-au fost tare mandri de `toiegele` gasite pe drum.A fost o plimbare frumoasa si un drum linistit.Copiii au fost impresionati de cascada.

1. Ma bucur, cred ca ai vazut ca s-au mai facut si podete noi. Mai greu, impinsi de la spate, dar cei in drept, le-au facut. Am trecut si eu duminica pe la cascada 🙂 Cum ti s-au parut personajele ce comercializeaza diverse pe acolo?

1. Monica spune:

E un lucru bun cu acele podete, altfel, mai greu s-ar fi putut merge pe acolo.In ceea ce-i priveste pe comercianti….strica imaginea salbatica a locului.Nu era mai bine sa ramana ei jos, in oras?Oricum, cei ce pleaca in drumetie isi iau o sticla de apa si ceva de rontait.Ce mi-a placut acolo facut de mana omului, a fost acel loc de popas cu bancute si acoperis.Nu l-am observat bine (n-am urcat la el caci era ocupat si oricum, ideea era sa stam in natura nu pe o banca sau scaun:)).)dar cred ca este din lemn, nu?

1. Este un lucru bun obtinut dupa 2 ani de cereri catre primarie si salvamont ca nu voiau sa le repare, si pe acolo sunt tot felul de izvoare, noroaie. Eram sigur ca un om civilizat nu vede cu ochi buni acea mediocritate de comert, pe o piatra vinzi seminte si biscuiti. Acel adapost este un fel de sopron ce nici la tara nu se mai face…doua banci si un fel de patrat din beton, chipurile o masa. Tiganie totala…sper sa reusim cativa oameni de pe aici in demersurile de a face acolo ceva civilizat, un adapost de ploaie, sa nu mai stea comerciantii aceia in mijlocul drumului, etc.

6. Camelia spune:

Ce de o taină păstrătoare îţi este acea stâncă unde e inelul…aşadar, şi-a găsit sălaş în piatră, acolo ca încremenire a unei amintiri.

1. De cate ori trec pe acolo, ma uit la acel inel, ca la o amintire incremenita, cum spui si tu…inelul Mariei, s-au depus pe el, intre timp, diverse. Anul trecut era inchisa scobitura stancii de o panza de paianjen.

7. Raluca spune:

Deosebit traseul ,la fel si fotografiile .Multumim pentru informatii. Cu privire la Cascada Urlatoare sunt de parere ca totul este frumos,mai putin gunoaiele aruncate pe traseu.Nu exista cosuri de gunoi cu toate ca este un traseu circulat.Turistii civilizati strang gunoaiele si le iau cu ei ,insa altii le arunca pur si simplu unde nimeresc.M-am gandit si la faptul ca poate cosurile ar atrage ursii ,insa atunci macar sa se ia alta masura, e pacat de natura si de frumusetile zonei.

1. Saru-mana si multumesc pentru aprecieri. Ce pot sa-ti spun referitor la accesul turistic spre cascada Urlatoarea…celor abilitati le-am adus la cunostinta ca exista diferite probleme, nu doar existenta gunoaielor. Din pacate, propunerile mele nu au fost luate in seama, pentru ca nu se doreste un turism civilizat si deocamdata, ca gandire turistica, orasul Busteni este foarte departe…de exemplu, salvamontului din oras i-a luat un an si jumatate sa taie arborii prabusiti pe poteca. Am ridicat problema unor podete de lemn peste izvoarele transformate in mocirle si prin care trec turistii. Au mai reparat in locurile mai expuse, in rest… Desi, este foarte simplu sa faca un mic drenaj si apa sa se scurga in linie dreapta, decat sa se imprastie pe multi metri patrati, transformand poteca in noroaie.
      Cat despre gunoaie, tine de educatie, dar nu toti o avem, astfel incat, recomandabil ar fi niste patrule ale salvamontului, parcului natural, jandarmeriei, niste panouri montate.
      Punctul tau de vedere este al unui iubitor al naturii, bine ar fi sa fie cat mai multi, responsabili, constienti.

8. Ileana spune:

Superb totul! Avem o tara frumoasa! O zi placuta!

1. Asa este, va multumesc. Numai bine si o zi asemenea si dvs.

1. Ileana spune:

Buna seara! O seara magica!

9. CriStina Ivan spune:

Ziua bună,
    am o întrebărică mică: de la cascada Urlătoarea este traseu marcat spre Cabana Piatra Arsa? Triunghiul albastru pe care ati urcat incepe de la Cascada?

Multumesc anticipat! Numai bine!

1. Buna!
      Nu, de la cascada Urlatoarea nu este un traseu marcat, este doar o poteca de legatura, nemarcata. Intre cascada si traseul turistic spre Piatra Arsa sunt cel mult 10 minute. In urma cu vreo 7 ani, aceasta poteca a avut un marcaj provizoriu, cruce rosie. Acesta a fost indepartat de salvamontisti din diferite motive. Pentru a intra in traseul spre Piatra Arsa, ramane varianta clasica, daca nu cunoasteti zona… adica, veniti din Busteni, urcati spre cascada Urlatoarea, intalniti marcajele comune, punct rosu spre Cascada si triunghi albastru spre Piatra Arsa. Treceti pe langa o mica statie de apa pe stanga si apoi ajungeti la un punct panoramic unde se afla un canton. De aici se despart traseele. Acela spre cascada se duce in stanga, cel spre Piatra Arsa drept inainte.

10. verde spune:

Mulțumesc frumos pentru răspuns! 🙂

Numai bine!

1. Cu placere! Toate cele bune si tie! 🙂

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.