Prin imprejurimile comunei Chiojdu

Intr-o zi, pe canicula, aproape am inconjurat vreo 3/4 din aceasta comuna superba 🙂 Un traseu de multe ore, am plecat dimineata si am fost preluati de o masina seara 🙂 … tocmai de pe la Bâsca Chiojdului.

Imaginile descriu povestea:

Prin livezi si poieni

Prunele din belsug la tot pasul, ne-au salvat de la deshidratare.

Si merele…

Ce poezie traieste omul acela acolo 🙂

Drumul ce se vede in imagine, vine de la Starchiojd la Chiojdu, localitatea din dreapta. Acolo, in muchia dealului este granita intre judetele Prahova si Buzau.

Tot Chiojdu, continuare spre dreapta

Printre stanci si o padure de mesteceni

O ciuperca gigantica

Vedere spre comuna

Alta lume, plantata

Pe aici locurile se numesc generic: Roma.

Loc de jertfa

De unde trageau… ai nostri!

De pe acolo am coborat.

Oameni la fân

Zici ca e pisica din filmul „Demoni printre noi”.

Casa cu blazoane in centru

De data aceasta, privim Chiojdu de langa granita dintre judete.

Ce minunatie… ce frumoase locuri mai sunt in tara asta.

Cand te afli prin astfel de zone, intelegi de ce mureau unii pentru astfel de locuri. Aici le erau casele, visele, stramosii si nu ai cum sa renunti la asa ceva. Si daca mureau, isi pierdeau doar viata, ei tot in acest pamant ramaneau…

Placerea urcusului prin peisaj

Intre Chiojdu si Starchiojd, un tinut nemuritor

Cum de nu am observat-o? M-am intors la ea… fiindca este un martor al istoriei acestor locuri. As vrea sa spun ca dupa 19 ani mi-am indeplinit un vis… nu am renuntat nicicand la el; dar, acesta si altele in urmatoarea perioada…

Biserica din Chiojdu

La trovanti

In coborare

Final de excursie, spatiu de depozitat amintiri…

Multumesc! 🙂

5 comentarii Adăugă-le pe ale tale

1. sempervivumro spune:

Poza cu crucea de piatra din poiana e superba. Pacat ca oamenii nu mai fac cruci de piatra in ziua de azi,intr-adevar e munca foarte migaloasa,dar in opinia mea efortul depus pentru o astfel de cruce e si un simbol al sacrificiului. In plus,e o traditie superba. Armenii isi pretuiesc Crucile Khachkar,noi de ce nu ne pretuim Crucile de piatra?

Apreciat de 1 persoană

1. Iti raspundeam in timp ce scriai 🙂 la un alt comentariu, cel cu Podul cu Florile. Crucile de piatra sunt un tezaur informational/istoric extraordinar si reprezinta o preocupare de mare interes pentru mine. Iti imaginezi cat au cioplit la o asemenea piatra, cat au muncit sa scrie pe ea un mesaj atat pentru cei contemporani cu ei cat si pentru cei care vor veni. Sau ce efort au depus sa o transporte… Aceste cruci de piatra amplasate in anumite locuri, marcheaza tot felul de evenimente, proprietati etc. Sunt mii si mii de cruci cu valoare istorica si vom ramane in 50 de ani cu cateva sute, in acest ritm, de nepasare. Pentru ca si piatra se degradeaza iar inscriptia, mesajul se pierd…

Apreciat de 3 persoane

1. sempervivumro spune:

Se pare ca cele Armene au o denumire si in Romana-Hacikar. Ba chiar sunt 5 in Romania,simbolizand prietenia intre Armenia si Romania. Crucile noastre raman istorie,pe cand Hacikarurile sunt facute si astazi si sunt un simbol al culturii Armene. Crucile noastre de piatra sunt lasate in paragina. Aici am vazut o singura cruce foarte veche din Piatra,scoasa de la locul ei si asezata in spatele unei capele,murdara de ciment si cu maturi asezate langa ea. E trist ca nu pretuim un simbol asa de important. Ar trebui sa luam exemplul Armenilor si sa facem crucile de piatra un simbol national.

Apreciat de 2 persoane

2. fosile spune:

Pe aici încă se mai găsesc cruci de hotar, cruci care delimitau comunele, satele sau proprietăţile.Unele dintre ele aveau ( mai au) şi cîte un izvor sau fîntînă.
    Un mare apreciator şi culegător ( salvator) de cruci din piatră este fostul director al Muzeului din Bistriţa, dl.Chintăuan.Dacă ajungi la Bistriţa ai ce să vezi.Au recuperat chiar şi o biserică.Este în curtea muzeului.

Apreciat de 1 persoană

1. Multumesc foarte mult! O sa retin aceste informatii si o sa trec muzeul in agenda; poate, cine stie, candva ajung si pe acolo 🙂 Toate cele bune, Alexandru!

Apreciază

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.