Cand „te cheama”…poate ca trebuie sa mergi! Muntele Doamnele si Culmea Batrana…

De vreo 3 saptamani tot ma atrage o zona din Bucegi, ca o chemare 🙂 ….alcatuita din muntii Doamnele si Batrana. De cate ori ajung pe la Babele si pe la Sfinx, privirea mi se opreste de fiecare data pe aceste doua culmi montane… as putea sa o iau ca pe gluma, tinand cont ca ma uit la Piciorul Doamnei sau Doamnelor…la ce sa ma uit si eu?! 😉

Deci cum privesc de la Babele sau de la Sfinx spre Valea Ialomitei, ma agat cu privirea de 2 repere: Piciorul Doamnei (obsesie, clar!) si o culme ca o cupola de pe muntele Batrana. Mintea mi-a si dat imediat solutia traseului de parcurs:

Cobor de la Babele de-a dreptul, pana la stana de langa Piciorul Doamnei…eu asa ma duc deseori, de-a dreptul, apoi urc versantul, ies pe culmea Doamnele, si continui pana intersectez Drumul Granicerilor. Apoi merg pe acesta pana la intersectia cu culmea Batrana, dupa care ajung la acea cupola impadurita cu jnepeni. Pe partea cealalta nu sunt asa de multi jnepeni, ideea este sa ajung chiar in centrul ei…ajung eu cumva 🙂 dupa care cobor pana la un drum….si iar stana din Piciorul Doamnei, urc la Babele intr-o ora si cobor in Busteni intr-o ora si 20 minute. La pas domol 2 1/2 ore de la stana pana in centrul orasului, varianta pe jos.

Imi trebuie vreo 8 ore sa merg asa, linistit 🙂

Poze cu viitorul traseu:

bSageata din stanga jos, de acolo incepe urcusul pe Piciorul Doamnei…suna cam indecent, dar ne referim la altceva. Am mai urcat pe acolo …oare se putea sa nu? 🙂 … dar nu am mai coborat pe Culmea Batrana. Am continuat fie spre Omu, fie spre Drumul Granicerilor. Sageata mare rosie, semnifica cupola de jnepeni. De ce-i spun asa, nu stiu, mi-a venit mie…

cPe acolo as cobori de pe culmea Batrana si as ajunge intr-un drum, care urmat pe sensul de coborare ajunge la stana

ePiciorul Doamnei, o parte din el…mai sus sunt hainele din ceaţă. Este deosebit de pitoresc, de abrupt, urcusul…

Este si un traseu turistic, pe acolo, marcat cu punct rosu, mediocru realizat. Remarcarea sau deschiderea unor trasee turistice in anul 2011, in zona Valea Ialomitei, a fost una dintre cele mai proaste actiuni. Sub pretextul dezvoltarii turismului, s-au risipit astfel, multe miliarde lei vechi…pe hartii, au aparut, podete, nu stiu cati stalpi, trepte si galeti de vopsea…in teren, au dat doar cu vopsea pe cateva pietre si au montat o mana de stalpi. A fost lucrare in care s-au amestecat hotia, cu lenea, bataia de joc, lipsa de responsabilitate.  Dar daca intrebi, au dezvoltat turismul, au contribuit la progres…ce sa mai spun…mentalitatea este de vina!

hUnde se vede sageata rosie, stanga sus,…este in spatele acelei cupole vazute de la Babele. Pe partea aceasta nu sunt multi jnepeni

jSa vedem acum si cand ajung…planul este facut, mai trebuie sa se mai si potriveasca unele lucruri, nu plec undeva ca sa fie drumul cu oameni. Nici nu m-am gandit cand merg sau cu cine merg. O sa merg eu… 🙂

Bucla aceasta, Piciorul Doamnei – Drumul Granicerilor – Culmea Batrana – Piciorul Doamnei, poate fi parcursa de un om obisnuit cu muntele, la aprecierea mea, in cam 3 ore de mers. As mai adauga o ora pentru admirat peisaje. Deci daca esti la ora 9 sus la Babele, urcand cu telecabina, mai faci inca 45 minute pana la Piciorul Doamnei. Sa calculam putin in cifre rotunde:

1+4, distanta Babele -Batrana si sosire inapoi la Piciorul Doamnei. Este timp destul sa prinzi tot inapoi si telecabina Babele-Busteni, ultima pleaca la 16:30. Deci se poate sta si 5 ore doar pe acea bucla, cu 1 ora coborarea de la Babele fac 6 ore. Ora 9 plus 6 inseamna ora 15, raman 90 de minute sa urci la Babele, timp ar fi sa prinzi ultima telecabina. Iar daca este lume, asa cum era duminica, telecabina circula si pana la ora 18, doar trebuie sa-i coboare pe turisti de pe munte.

Uite asa am facut un traseu si pentru altii! 🙂

6 comentarii Adăugă-le pe ale tale

1. arakelian spune:

ce frumoase sunt pozele!!
    Stii sa faci omul sa ii fie dor de Romania.

Apreciază

1. Saru-mana! Da, dor de ce are Romania mai frumos, ca de altele…ne-am saturat noi, aici…

2. Camelia spune:

Când te cheamă se numeşte că eşti Chematul. De ce, vei afla când îi vei, trăind chemarea.

Apreciază

1. 🙂 Da, ma atrag locurile acelea 🙂 Acum sa mai si ajung…

3. Camelia spune:

Drumul fără de oameni nu poartă urme de paşi, sunt necălcate de ale altora, ai tăi urmând să fie cei dintâi?

Apreciază

1. Am mai fost acolo, si cu siguranta si altii, dar acum nu stiu ce mi-a venit asa…tot ma uit acolo de ceva timp…foarte interesanta cupola aceea de jnepeni. O vedeam si inainte dar acum parca o vad in alt mod. Ma duc eu pana acolo, intr-o zi.