Traseu pe bicicleta: Busteni – Muzeul Cinegetic din Posada – Valea Doftanei – Pietriceaua – Brebu – Campina

Traseul nu e chiar cine stie ce ca lungime… vreo 60-70 km. Numai ca are mai multe urcari.

Eu ma gandisem sa mergem cu trenul pana la Comarnic dar s-a hotarat ca e mai bine pe sosea direct.

Ora 8 plecarea, pe la 9 eram la Muzeul Cinegetic din Posada de unde intram pe drumul forestier Florei:

De data aceasta, nu auzim niciun latrat. Sunt destui caini prin curtile de acolo 🙂

Drumul nu poate fi folosit decat de biciclete; cred ca e foarte greu pentru motoare fiindca sunt mai multe alunecari de teren pe ultimii kilometri. Drumul forestier are vreo 6 km.

Pe langa drum…

Urcam, discutam, si la un moment dat ceva mergea prin tufisuri. Urs, om, ciuta sau vreo vaca, presupunem… Nu avea nicio treaba cu faptul ca noi treceam prin apropiere.

La scurt timp auzim un foc de arma… si dupa circa 1 minut un al doilea. Parca am mai nimerit de cateva ori prin zone unde vanatoarea era in desfasurare… Iesim din padure si urcam pe varf iar drumul forestier ramane mai jos. Nu-l mai vedeam fiindca era perdea de vegetatie. Pana sa ajungem pe varf, auzim strigate, injuraturi, vedem si o masina de teren parcata… cred ca se intamplase ceva. Stam si mancam ceva, privim peisajul, cei de mai jos parea ca se tot certau…

Loc de popas. Mai departe, am trecut muchiile innierbate din fata pentru a cobori la Valea Doftanei.

Aici, cand ne uitam in spate. Deci, drumul e inchis cu gardul respectiv. Cred ca rolul gardului este sa nu iasa vacile sau oile pe drum si sa coboare spre Secaria. Dupa ce am trecut, am inchis si noi gardul… daca asa am gasit, inseamna ca asa e obiceiul locului.

Imediat, ne intalnim cu doua persoane cu niste cosuri… mergeau la ciuperci. Pe coborarea spre Valea Doftanei vedem si mai multi, ciuperci erau destule… probabil adunau galbiori.

Aproape am ajuns… pana in cabana SubBai drumul era rupt si se lucra la el. Gasim insa o trecere destul de repede si continuam…

Facem stanga spre Traisteni… de fapt, filiera materna de aici se trage, din Traisteni, iar rudele mi se pare ca sunt toti ciobani 🙂 in ultimii ani asta erau :))… iar pe filiera paterna rudele sunt concentrate in Transilvania, in satele Jabenita si Adrian de pe langa Reghin.

O poza la biserica:

Intai eram pe versantul din fata, apoi ne-am mutat pe acesta. Am facut dreapta de la indicatorul Lutu Rosu. Nu va luati dupa el ca nu duce la niciun Lutu Rosu. Poate daca aveti bicicleta 🙂 Asfaltul tine doar cat e zona civilizata.

Vreo 5-6 km prin poieni pana la padure.

Mai multe locuri cu zmeura… am concurat cu ursul doar la proba pe cirese negre unde el a dat bir cu fugitii 🙂 Chiar daca vremea era cam inchisa, nu era de ploaie. Pe la fiecare arbore, pom, tufis, cum te apropiai cum iesea cate un detasament nimicitor de tantari care ne forta sa sunam retragerea…

Am zis eu ca romantismul s-a nascut la sat. Cum sta omul pe banca si admira peisajul…

Padurice de mesteceni

Aici sateni de munte adevarati, munca serioasa, domeniu fain… cei mai fericiti dintre oameni 🙂

Ce coborare faina 🙂

Rar am vazut oameni prin poienile acestea. Cand mergi cu bicicleta, intelegi mult mai bine cum au rezistat inaintasii pe meleagurile care azi sunt cuprinse in statul Romania. Cine ii gasea prin vagaunile acestea? De altfel, rudele tatalui spuneau despre rudele mamei ca locuiau atat de departe incat au fost descoperiti doar cand un avion a inceput sa imprastie insecticid :)) Si astia ar fi iesit de prin colibe ca sa vada cei din avion ca pe acolo locuiesc oameni :))

Trecem un parau, urcam un drum de pamant si iesim intr-o culme. De acolo, drumul ne ducea in satul Pietriceaua. Am reusit de cateva ori sa salvez echipajul de la decolarea spre Lutu Rosu 🙂 Am fi ocolit apoi mult si bine pe directia Alunis-Varbilau-Cocorastii Mislii – Urleta…

Un ciobanesc apare disperat insa pleaca buimacit rau de tot.

Aratand spre Lutu Rosu… ne impuscam daca ajungeam acolo :)) Pana aici mersesem ore bune…

In Pietriceaua… vreo 7-8 ciobanesti  incercasera sa ne atace. Este o stana undeva pe stanga. De regula, nu incercam sa potolim niciun caine, aia e, vedem ce iese… In timp ce eu ziceam „lasa-i in pace, sa vina mai aproape” si pregateam cateva petarde, ciobanasul se uita la noi si ne asculta. Calm, i-a linistit pe caini. Na, ce sa mai vorbim cu el, era clar ce fel de oameni suntem…

Biserica din Pietriceaua

Ii dam bice la vale spre Brebu, nu inainte de a intra pe strada Malul Lupului iesind iar prin niste rape si drumuri de pamant. Gata, stabilim ca aventura se incheie cu asta si o luam spre cofetaria din Brebu. Este una in centru. Imi iau o prajitura si o cafea si stam la povesti…

Frumos prin Pietriceaua si Brebu, oameni gospodari.

Am mai facut un popas in centrul Campinei la shaorme si apoi pe o banca langa un lac… mai aveam vreo ora pana la tren.

O multime de pesti misunau prin lacul asta. Si pescari erau vreo 5-7 persoane. Insa nimeni nu prindea nimic :)) Cred ca aveau undite pentru pesti foarte mari… Si pescuitul este un sport pe care nu-l pricep prea bine 🙂 Insa, nu se stie niciodata… cine stie, poate pe la 60-70 de ani devenim „sportivi”, jucam in tricouri „nationalei” Alzheimer…. si o luam la pas pe toate garlele si ochiurile de apa… sa dam la biban… sau poate sa prindem un somn de 3 ore…

Pana atunci, pana nu o sa pun piciorul in fiecare localitate din judetul Prahova (din mai bine de 400 mai am vreo 80), nu ma las…. anul acesta e gata tot judetul.

Un comentariu Adăugă-le pe ale tale

1. Posible es Italiano tu idioma y no lo entiendo,si las fotos son muy bonitas y te dando felicidades !!