HIT the Top challenge – in imagini, rostiri, trairi si rezultate partiale

Azi un nou concurs montan in Parcul Natural Bucegi, unic de acest fel in tara.

Localitatea Bran a fost gazda unui eveniment organizat de Primarie in colaborare cu Asociatia Outdoor Romania si sprijinit de echipa salvamont, sponsori, voluntari, serviciul de ambulanta, etc.

Startul s-a dat din cartierul Poarta la ora 9 si a presupus parcurgerea unui traseu turistic dificil. Ceva de genul cine ajunge in varful muntelui si inapoi…unde varful se numea Vf. Scara de circa 2422m.

La linia de start s-au adunat iar o parte din elita competitiilor montane de la noi din tara.

O sa public si cateva poze, multe facute in timpul alergarii, pentru ca am preferat in locul bidonului cu energizant sa iau aparatul foto. Cati mai stau si de poze la un concurs? Si atunci faci poze bune, in timpul actiunii…deci cine nu stie ce este o competitie montana isi poate face o idee parcurgand imaginile de mai jos.

Cu putin timp inainte de start, concurentii incep sa se stranga la start…se vede si cortul organizatorilor/sponsorilor.

Startul a fost dat de primarul din localitate care a sosit punctual, si a incurajat participantii

Dupa 15 minute de la start am ajuns la refugiul din Ciubotea, alergand pana aici cativa kilometri pe un drum forestier plictisitor…urat, si la urcare si la coborare :)))

Dupa 20 minute de la start am ajuns la primul punct de hidratare, unde un organizator astepta sportivii cu pahare cu energizante

Mai jos trecusem de al doilea post de hidratare dupa un lung si abrupt urcus prin padure

Dupa iesirea din padure si depasirea celui de-al treilea punct de hidratare am inceput urcusul printr-o zona stancoasa…cot la cot cu domnul de mai jos. Acesta alerga incredibil de bine si avea pe la 50 de ani 🙂

In catunul Ciubotei sau in caldarea Ciubotea, spre ultimul punct de hidratare. La stana nu era nimeni, organizatorii au rezolvat acest aspect si niciun concurent nu a avut probleme cu cainii.

Postul 4 de hidratare si sprintul domnului ce avea vreo 50 de ani, de altfel nu era singurul mai inaintat in varsta care alerga foarte bine

Pe panta inclinata concurentii se agatau de tufisuri mici de rododendron ca sa urce mai bine, mai repede

Dupa aproximativ un sfert de ora am ajuns sus aproape de iesirea spre Vf. Scara

Cand mai aveam 10 minute pana la varf, asii competitiilor montane alergau spre Bran cu incrancenare fiecare dorind sa-si dovedeasca suprematia. Am facut mai multe poze cu acestia cuprinsi de spiritul competitiei.

Si Vf. Scara – Top-ul competitiei

Am ajuns din Bran (Poarta) in 90 de minute la Vf. Scara apoi pe coborare nu am mai facut poze. De la Vf. Scara si pana la linia de sosire am facut cam 50 de minute. Nu dupa mult timp de la venirea mea, a sosit si dl. mai in varsta.

Ambulanta nu s-a miscat din loc pana cand concursul nu s-a incheiat…cu bine

Si ultimii 4 concurenti ai competitiei…aplaudati de toti cei prezenti

In timpul premierii soseau si voluntarii din posturile de control si hidratare…se vad pe drum, mai departe

Intre dl. cu tricou galben si cel cu betele este Lucian Clinciu, cel care a introdus conceptul de maraton montan la noi in tara, omul care a scos din „amorteala” sute de tineri, indemnandu-i sa faca miscare pentru sanatatea lor.

Si primele trei castigatoare la feminin, flancate de organizatori

Cel din mijloc cu sapca este Ionut Galiteanu, dupa rezultate unul dintre cei mai buni sportivi din tara

Cu ocazia acestui eveniment am avut onoarea sa intalnesc multi cititori ai blogului meu, spre rusinea mea de unii nu imi mai aminteam cu exactitate, imi cer scuze pentru ignoranta dovedita, dar poate este si din cauza faptului ca ma concentrez mai mult pe dusmanii Parcului Natural…

Mai jos, un maratonist deosebit, un om cu o larga experienta de viata, la varsta dansului inca alearga zeci de kilometri…sper sa pot face si eu asta dupa ani 🙂 De un bun simt nemarginit dl. Stan Turcu m-a scos din impas elegant 🙂 A fost de acord si sa facem o poza pentru ca pe acest blog, o arhiva a lucrurilor din Bucegi, trebuie sa apara si oameni deosebiti, parca e cam mult spatiu alocat lucrurilor rele…

Asa a fost la prima editie de HIT the TOP, o organizare fara cusur, cu salvamontisti si organizatori patruland pe traseu pentru siguranta participantilor, cu voluntari care au transportat cu rucsacul zeci de kilograme de apa pentru organizarea punctelor de hidratare, cu sponsori seriosi si autoritati locale ce au dat dovada de implicare…a fost un concurs frumos atat prin dificultatea traseului ales pentru intrecere cat si prin atitudinea participantilor…daca nu ma insel cu un timp de dus-intors de 2 ore si 20 de minute am iesit pe locul 9.

16 răspunsuri

1. foarte frumoase comentariile si pozele, multumim!!!

Apreciază

• Felicitari tie, doar tu ai castigat 🙂 Nu am avut cum sa fac poze cu podiumul la voi, ca erau doar doua fete… Daca nu ma insel, si cred ca nu, ai castigat si semimaratonul din Piatra Mare, tine-o tot asa 🙂

2. nice review… daca nu faceam tendinita….. altfel ar fi stat clasamentul..:))…
    oricum, pentru prima editie, concursul a fost bine organizat….
    la final… cireasa de pe tort au fost povestioarele de cand erai catana, care mi-au placut la nebunie:)) saluta-l si pe Razvan din partea mea. si pe viitor ne vedem.. „La arest”

Apreciază

• Te-am vazut la un moment dat foarte departe, erai cred langa Galiteanu, primii…apoi a venit necazul. Cu siguranta erai in primii trei. S-au descurcat foarte bine cu organizarea, am inteles ca zilele acestea este un maraton de bike pe Bucegi cu plecare de la Padina. Traseul e lung si complicat, stiu k te intereseaza 🙂 Mda, servici prin armata, o tampenie…nu au cum si cu ce sa ma atraga vreodata :)) Il salut pe Razvan…cu pozele acelea ti le trimit pe mail. Pe 13.08 este On Top of the World, pe 3.09. Ciucas Trail Running si pe 17.09. Duatlonul Cetatii Brasovului. Ne vedem la una din acestea :)))

3. Suuper!!!

4. Frumoasa relatarea, felicitari! Eu am fost arbitru, am stat pe Vf. Scara. M-au impresionat foarte mult trairile concurentilor care ajungeau in virf: de la incrincenare si determinare, la bucuria de a fi pe munte si a alerga. Multi dintre ei s-au oprit sa vorbeasca cu noi si ne-au cerut sa le facem poze.

Astept editia din 2012.

Apreciază

• Multumesc Bogdan, toata stima si respectul pentru voi cei care ati stat in frig si vant pe Vf. Scara. Cand am iesit din caldarea Ciubotei vantul mi-a lipit tricoul de piele 🙂 Nu stiu cum ati rezistat acolo atatea ore…va multumim, cred ca sunt in asentimentul tuturor. Pozele publicate de tine sunt elocvente, sa ne vedem sanatosi si la urmatoarea editie.

5. Salve! In primul rand felicitari, atat pentru relatare, cat si pentru performanta, nu e putin lucru sa termini traseul in doua ore :). Am fost si eu prin zona, in punctul 3 de control :). La noi a fost mai cald, am avut parte de mai mult soare si ceva mai putin vant, dar la fel de multe emotii.

Inca o data felicitari si sa ne revedem cu bine la editia urmatoare!

Apreciază

• Cand am auzit de concursul acesta l-am asteptat zi de zi 🙂 Am alergat uneori mai repede, alteori mai lent 🙂 In postul 3 parca erau 2-3 persoane, dar nu m-am oprit, iar la coborare nu mai vedeam decat poteca :))) Oricum voi ati fost sarea si piperul, e bine sa stii ca si concurent unde si cate puncte de hidratare/control sunt, sa fii incurajat, sa te astepte cineva in anumite locuri. Felicitari si numai bine!

6. 🙂 ne e bine sa auzim vorbe faine despre munca noastra, dupa atita alergatura…la anu’ o sa fie un upgrade ca format.o sa iasa fara cusur.garantat nu ne facem de ris

• De regula eu spun ce este de spus…desi este prima editie, ca si participant nu am avut nimic de reprosat, este drept si experienta voastra in organizarea de astfel de evenimente face ca din start sa crezi intr-un lucru reusit. Ati fost la inaltime si la propriu si la figurat, iar cu premiul acordat celui mai tanar concurent ati dovedit ca nu exista un tipar cllasic ca la alte competitii, ca nu organizati si doar atat. Felicitari pentru toate aceste lucruri utile pe care le faceti pentru toti cei care iubesc muntele si inteleg prin asta si sa zburde pe acesta 🙂