Din Busteni la Lacul Scropoasa…cam 40 de km parcursi in 10 ore

Aseara am stabilit cu un prieten ca este necesara o deplasare in Valea Ialomitei, de fapt dincolo de aceasta. Altii prieteni nu au reusit sa ajunga sau sa se trezeasca la ora 5 dimineata.

Asadar, la ora 5 dimineata am plecat din Busteni spre Sinaia prin cartierul Cumpatu, pe drumul din zona caii ferate. In 40 de minute am ajuns in centru apoi pe Malul Spitalului si continuare pe DN 71 ce leaga Sinaia de Targoviste.

Am parasit Sinaia am urcat cei aproximativ 5 kilometri spre cabana Cuibul Dorului si am inceput urcusul pe DJ 713. In aproximativ 3 ore si 45 de minute de la plecare  eram in Saua Dichiului. Coborare spre Valea Ialomitei, apoi la prima intersectie am facut stanga spre Scropoasa. De aici in 50 de minute am ajuns la lacul Scropoasa. Nu va intrebati cum sau ca nu e posibil, ca pot dovedi asta 🙂

E o poteca veche…

De la lac am plecat initial prin Cheile Zanoagei, la un moment dat am iesit din acestea si am urcat spre o grota putin cunoscuta, aflata intr-o mica sa intre muntele Lespezi si muntele Zanoaga. In apropiere se vedea fumul de la exploziile controlate din Cariera Lespezi. Am revenit in traseu dincolo de Chei in zona Podu cu Florile dupa un urcus de tinut minte.

Am ajuns nu departe de Zanoaga si de aici pe un traseu diferit am ajuns tot in Sinaia in cartierul Malul Spitalului.

Au fost mai multe scopuri in aceasta drumetie, pe care imi propun sa le detaliez cu alta ocazie 🙂 Si cateva poze:

In Saua Dichiului

In departare muntele Lespezi si cariera

Lacul Scropoasa

Un perete stancos pe langa care am urcat…