Traseu pe Bucegi: Busteni-Creasta Balaurului-Vf. Omu-Babele-Sinaia

O sa scriu despre traseul realizat pe 1 decembrie, pe care l-am impartit in doua, poze si excursie astazi, maine despre iepurii de la ISU carora le-am pregatit o sumendenie de lucruri 🙂 Credeati ca este buna la altceva linistea aceasta de pe blog vizavi de acel incendiu 😉

Sa va povestesc „excursia”:

De dimineata am plecat din Busteni spre Gura Diham, am mai luat provizii de apa pentru incendiu, le-am recuperat pe cele de la Poiana Izvoarelor care nu inghetasera, surprinzator, 🙂 apoi de la Pichetul Rosu am facut stanga pe marcajul triunghi rosu. La un moment dat am intrat pe poteca ce urca prin Valea Morarului.

Pe la Gura Diham

Coltii Morarului

Si am inceput sa urcam spre creasta, noroc ca era vreme buna cat si peisaje pe masura si nu prea am simtit oboseala. In Poiana Urzicii un urs brun intorcea niste brazde de iarba, dincolo de creasta la vreo 300 m, cateva capre negre se odihneau. Nu s-au speriat de noi si au ramas pe loc.

Mai departe pe creasta

In spatele nostru

Prin zona incendiului

Nu prea departe statia meteo de la Vf. Omu

Statia de la Omu, dar acum eram pe alt versant…spre Babele

S-a propus sa ne intoarcem pe Abruptul Bucsoiului, apoi pe Valea Cerbului, nu stiu de ce dar nu mi-a sunat bine si nu am vrut pe nicio ruta, nici eu nu stiam de ce am renuntat la o cale mai scurta de intoarcere…o explicatie nu aveam 🙂

Aproape de baza salvamontului de la Baba Mare, am vazut pe cineva ca merge spre locul unde se va ridica noul schit. Personajul respectiv se opreste langa crucea prinsa in beton si incepe sa sufle dintr-un bucium. Curios, m-am si dus pana acolo, la el.

Era un calugar cu care am stat de vorba pana la Babele, o sa povestesc intr-un post, cand va veni timpul, ce spunea.

La Sfinx evident turistii „educati”

Calugarul sufland in bucium la Babele

Aici trecusem de complexul sportiv de la Piatra Arsa

Coborare spre Cota 1400, in zare muntii Baiului

12 comentarii Adăugă-le pe ale tale

1. Camelia spune:

E zăpadă pe creste; abia aştept să ningă şi să îi simt atingerea…e un sentiment magic atunci când îi este aşternerea…parcă te simţi cuprins de alb pe înlăuntru…şi văd că faci ce faci, şi dai în cale-ţi de ursul brun…şi blând, precum înţeleg că i-a fost acestuia întâlnirea cu voi, cutreierânzii pământurilor lui.
    Iar acele stânci ce poartă urma amintirii focului te fac să simţi tristeţea; parcă ar fi cernite; atâta semeţie înnegurată.

Apreciază

1. In multe locuri este zapada pe Bucegi, mai ales acolo unde nu mai ajunge soarele, pe versantii nordici. Saracutul urs cauta de mancare, nu l-am deranjat si am ocolit putin…Stancile arata cernite pentru ca fricosii de la ISU nu au facut nimic s-au dus doar pana la vf. Omu si de acolo au privit la incendiu…o sa scriu maine seara mai multe!

2. criscar spune:

In continuare ninge cu…soare:deosebit de frumos traseul cu fotogenicii Colti ai Morarului,cu stancile de pe Bucsoiu Mic,Vf. Omu,Bucura, Gavanele,Sfinxul,Culmea Baiului in lumina crepusculului…Daca n-ati fi trudit sa carati apa pana-n creasta parjolita ar fi fost o tura de placere,dar si asa sper sa va fi putut bucura de splendoarea peisajului si de…intalnirile speciale.Cred ca ai simtit chemarea calugarului-buciumas de ai ales ruta pe platou.///Ne mai „auzim”luni seara.Pana atunci,duminica placuta,poate mai faci o tura…

Apreciază

1. Ne-am mai si uitat de jur-imprejur, nu am mers setati spre incendiu 🙂 Calugarul spunea o gramada de chestii interesante…maine nu am cum sa mai ajung sus 🙂

3. Mihaela C.P. spune:

Vegetatia uscata arata ca o patura de catifea cacao-cu-lapte , asternuta peste stanca , ici colo cu cate o bulina sau doua de verdeata.

Apreciază

1. Ce comparatie ai facut :)) Petele verzi sunt jnepeni, ai si tu in curte unul mai mic 🙂

1. Mihaela C.P. spune:

In fotografia a 5-a chiar asta mi s-a parut ca vad de cum am dat cu ochii de ea. Am , acum stiu ca am jneapan mic . 🙂

Apreciază

1. Sa privesti penultima fotografie, este o padure intreaga de jnepeni pe Platoul Bucegilor, in preajma Complexului Sportiv de la Piatra Arsa 🙂

4. Samsara spune:

Taramuri magice, taramuri de vis, in povestile copilariei era „taramul celalalt”,”Tinerete fara batranete si viata fara de moarte ”
    Privind la imaginile tale mi-am adus aminte de un frumos cantec de munte …

Apreciază

1. Un cantec deosebit pentru care iti multumim :).Vezi tu, unii nu pot sta prea departe de munte…si atunci cand sunt totusi in imposibilitatea de a-l urca gasesc diverse metode de a si-l apropia…eu de exemplu, rasfoiesc prin folderele cu imagini 🙂

5. Aliosa spune:

@ Adrian,
    Bună dimineața !
    Interesant traseu, grea povară APA pentru stins incendiul provocat de știu ei cine,frumoase imagini și alese cuvinte din partea tuturor : autor și comentatori !
    Mai pot eu oare adăuga ceva ?
    Pe teme de munte NU !
    Cum însă muntele-ți ocupă mult timp pentru cauze nobile , adresez invitația de a poposi pe :
    unde-i postată LEGENDA lui MOȘ NICOLAE !
    O duminică frumoasă !
    Cu prietenie,
    Alioșa.

Apreciază

1. Apa nu a fost o povara grea cat timp era pentru un scop potrivit. Povara a fost cand am aflat ca ISU nu a dorit sa se duca la incendiu in ziua in care au fost anuntati. Iar a doua zi au plecat complet nepregatiti si cea mai mare parte dintre ei au stat pe inaltimi privind la foc, sub pretextul ca ei nu vor sa moara pe acolo…iar cu incendiul s-au luptat cativa salvamontisti si agenti ai Parcului Natural…atat! Povara va fi pentru ei…saptamana viitoare 🙂