Traseu de bicicleta: Busteni – Sinaia – Cuibul Dorului – Cabana Dichiu – Lacul Bolboci – Cheile Tatarului – Pestera

„Back in business” :))

Cand te intorci acasa si prinzi un moment liber, iei bicicleta spre Bucegi.

Din Poiana Tapului urcam pe str. Mihai Bravu si apoi pe drumul forestier spre Sinaia.  Pe drum, intalnim momente istorice 🙂 intinse portiuni de drum sunt cu pietris pe ele. Mai dureaza pana se taseaza dar e prima oara in ultimii 15 ani cand vad ca se face o minima reparatie la drumul acesta.

Mai incolo dam si de noroaie de la utilajele de exploatare forestiera. Altcineva decat cei de la Migab Forest nu avea cine sa fie. Iar am dat de ei, acum ciracii sunt  pe drumul forestier Vulparie.

Iesim in drumul Cotei 1400

Pe Calea Codrului spre DN 71

Si pe Calea Codrului erau acoperite gropile cu pietris. Ar iesi un drum de promenada foarte reusit daca ar fi amenajat.

Ne oprim dupa o coborare superba la podul de peste Izvorul Dorului:

Polen… Mi-aduc aminte ca d-l ministru al Mediului declara, indus in eroare de vreun silvicultor, ca doar o zi pe an se poate observa chestia cu polenul 🙂 De vreo 2 saptamani tot dureaza 🙂

Cascada Mare a Vanturisului

Conurile rosii… mai e putin si ajungem si la ele.

Nu are cine stie ce debit…

Incepem serpentinele, ne bagam pe drumul vechi spre Cuibul Dorului si iesim la cabana inchisa de ani de zile:

Plecasem noi de dimineata dar nu doar noi… destule masini urcau DJ 713.

Acum si o concluzie dupa ziua de ieri: cine urca spre Piatra Arsa merge sa se plimbe, cine merge in Valea Ialomitei ia in calcul si varianta gratarului. Numai ca, autoritatile au pus peste tot pancarte cu interzis camparea si aprinderea focului. La revedere gratare prin Valea Ialomitei. Nu intelegeam eu ce tot se plimba oamenii cu masinile nici prea repede, nici prea incet. Ei cautau sa aprinda un foc, numai ca… din pacate, nu se mai putea face vreunul.

Suplimentar, in special Jandarmeria, ca am vazut si masina Politiei de la Padina, se invartea peste tot. Unde era un grup mare imediat se oprea o masina a legii langa ei. Oamenii in uniforma nici nu patrulau peste tot pentru ca stiau cam pe unde se poate face focul 🙂

Incepem sa urcam pe DJ 713. De regula, facem o ora pana la cabana Dichiu…

Coborare spre Zanoaga

Lume multa in zona Bolboci, cei de la cabana pregateau terasa… pentru vremuri mai bune 🙂

De obicei, nu o luam pe drumul de pe partea stanga chiar daca e mai bun. Aceasta pentru ca este destul de ingust, e si aglomerat…

Cel de pe langa cabana cu o multime de gropi e mai potrivit…

Lacul Bolboci

Cheile Tatarului si lacul

Ialomita

Viitorul hotel

La Padina, mai in fata, erau circa 70 de masini… nimeni nu aprindea focul 🙂

Aici Jandarmeria le luase urma… oamenii un timp au stat la soare si cand s-au hotarat… au aprins un foc. Jandarmii stiind fiecare cotlon, tot patruland… i-au si dibuit. Bine, multi simulau ca sunt la iarba verde si tot studiau cum sa faca 🙂 Cum iesea fumul, cum jandarmii apareau parca de nicaieri :))) Noi ne-am prins tarziu ca e un fel de vanatoare, pentru ca eram cu treburile noastre si nu prea ne interesa ce faceau altii.

Mai facem si ceva catarare.

Si putin din pestera Pustnicului

Si gata, socotim ca e vremea mesei principale. Intai, realizand ca nu e voie sa aprinzi focul, nu ne-am jucat cu el 🙂 Am cerut voie proprietarului unui teren si am aprins focul in curtea lui… Mai avea si padure deci si lemne de foc. Mai exista si destin 🙂

O ora si jumatate am stat, ba am mai facut si explorarea zonei. Cu un furtun mi-am spalat si bicicleta…

Am mai dormit si pe la soare…

Cand m-am trezit, gata, parca nici nu pedalasem pana in Valea Ialomitei. Am legat bicicletele de un molid si am plecat mai departe…

Ne intoarcem la Zanoaga si incepem urcusul spre Dichiu.

Mai aveam un plan dar pentru ca nu era majoritate de opinii, nu am avut nicio problema in a-l duce pana la capat.

Merg si eu la Sinaia dar dupa ce merg in alta directie. Chiar era posibil sa ajung inainte la Sinaia.

Umblu pe aici, era cam 16:30.

Liniste de basm 🙂

Reper 😉

Intersectez DJ 713, prind din urma niste masini si stau in spatele lor o vreme pentru ca nu le puteam depasi. Masina din fata mergea incet, apoi alta masina, un motociclist si inca doua masini, apoi eu. Mergeau incet toti din cauza primului. Dar vine Cuibul Dorului si fac stanga pe forestier… ma ajung din urma masinile si motociclistul cand ma apropiam de Sinaia:

Aici… pe Malul Spitalului, clasicele cornuri si cafeaua cu lapte. Pana in ora 19 eram acasa. Pe DJ 713 e mult nisip in curbe si trebuie franat mult inainte ca altfel… Cred ca faci 15 minute de la cabana Dichiu pana la podul de pe Izvorul Dorului daca gasesti soseaua libera.

Vremea a fost frumoasa insa, a suflat un vant cam rece pe coborarea spre Zanoaga si mai apoi pana la Pestera asa ca, a trebuit sa luam o pelerina specifica de vant. Daca mergeti in Valea Ialomitei si vreti sa mancati  organizat, pe undeva, gasiti sigur o unitate deschisa, nu toti sunt „in alerta”. Totul este sa respecti regulile de distantare!

4 comentarii Adăugă-le pe ale tale

1. Etravel spune:

Dar ce au jandarmii cu bietii oameni care vor si ei sa faca un gratar? Nici asta nu mai e voie in Romania?

Apreciat de 1 persoană

1. Din ce am vazut, este o decizie a primariei din Moroeni probabil coroborata cu Legea Picnicului etc. Este de inteles ca nu ai voie sa faci focul oriunde vrei fiind arie protejata… numai ca, nu mai sunt lasati nicaieri pe Valea Ialomitei, nici in vetrele vechi deja existente. Aici mi se pare ca este o problema: este arie protejata pentru cetateanul obisnuit si nu este pentru cine isi face o vila. Nu am remarcat aceeasi intensitate a aplicarii legii in trecut cand, era la fel de simplu sa-i urmaresti pe oameni ca sa nu lase gunoaie.
      Noi ne-am prins de ce se intampla doar pentru ca tot vedeam aceleasi masini, oamenii tot cautau si ei un loc sa stea langa apa, pe o patura. Poate pentru unii era o iesire in natura dupa luni de zile. Era sa uit, nici cortul nu ai voie sa-l mai intinzi pe acolo. L-au pus niste tineri pe marginea lacului, numai ca se vedea de la cabana. Si cum masina o parchezi pe drum, jandarmul stie ca esti in apropiere si vine sa vada ce faci. Si… nu e voie. Probabil au scapat cu avertisment. In mod sigur, au instalat cortul doar sa stea mai la adapost de vant, nu stateau peste noapte.
      Deci, in opinia mea, introduci un lucru atunci cand acesta serveste interesului general. Ce anvergura turistica are primaria Moroeni? Ce au facut ei vreodata serios in turism?
      Interzicerea camparii si a focului in Valea Ialomitei nu are treaba cu interesul general ci cu unele interese particulare. Cica daca nu mai faci gratar si nu mai instalezi cort, vei manca si vei dormi la pensiuni si hoteluri in zona 🙂 Numai ca nu e asa, nu e aceeasi „lume”.
      O arie protejata este insa a tuturor. E ridicol ca unii sa ridice pensiuni si hoteluri in aceasta arie protejata si omul de rand sa nu poata sa faca un gratar cu familia.
      Sa nu intelegi ca daca eu fac gratar obligatoriu si iau partea tuturor acelora care fac gratare sau ca ma asociez ca suntem „in acelasi domeniu” :)) Nu, eu fac foc unde cred ca este in regula pentru ca.. noi, la munte, asa am facut de generatii. Toti localnicii care merg pe munte, prin padure etc cand vor sa faca un foc il si fac. Silvicultorii, cei care exploateaza padurea, la fel, fac foc unde cred ca nu este in pericol. Indiferent ce decizii s-ar lua, omul care a facut asta de cand se stie, va face mai departe tot la fel. Exact cum fac ciobanii pe langa stane: taie arbori pentru foc. Si nu ai ce sa le faci fiindca ei fac mereu ceea ce au facut si altii care au pasunat in acel loc.
      Deranjant este faptul ca omul baga benzina in Bucuresti, isi ia familia si vine sa viziteze muntele ca doar i-ai facut drum asfaltat. Pana la Sinaia sau in Sinaia isi face si niste cumparaturi pentru un gratar. Cand ajunge, tipic otoman, in loc sa-i asezi in fata niste oferte, niste instructiuni, sa-l introduci in atmosfera locului de arie protejata, sa-l informezi de reguli si obiective, tu il haituiesti de colo-colo. Evident ca omul apoi se intoarce impotriva sistemului si crede tot ce aude sau vede. Unul baga buldozerul sa-si faca vila pe Platoul Bucegilor si este ok, nu distruge mediul 🙂 Iar pe omul de rand de la oras pentru ideea de a face si el un gratar, il vanam si il amendam, este un contravenient.
      In Romania, din pacate, fiecare se descurca asa cum poate. Restul sunt legende…

Apreciază

2. Etravel spune:

Ce anvergura turistica are primaria Moroeni? Ce au facut ei vreodata serios in turism? Evident ca nimic. Absolut nimic. asa de nimic incat nu au facut niciodata nimic nici macar neserios in turism, necum serios. Mi se pare insa, scuza te rog cuvantul, o imbecilitate crunta sa interzici totul fara sa pui ceva in loc. Nu inteleg cum nu se gaseste nimeni, nici macar un oengeu ceva, sa atace in justitie toate hotararile care interzic fara sa puna ceva in loc.
    Ok, inteleg ca e arie protejata si ca nu ai voie sa aprinzi focul oriunde te taie capul. Nu inteleg insa cum de nu pun la dispozitie zone amenajate in care sa poti sa iti faci un gratar cu respectarea tuturor normelor de prevenire a incendiului. Apropo, adu-ti aminte de Valea Rasnoavei.
    Cat despre interdictia de campare, aia e si mai de noaptea mintii.

Apreciat de 1 persoană

1. Pe aici, ONG-urile sunt cam „ale casei”, nu se baga nimeni la asa ceva 🙂 Nici nu am auzit de vreunul care sa conteste ceva.
      Inainte existau zone amenajate pentru foc chiar de catre Administratia Parcului. Apoi, au aparut si altii care au montat vetre de foc, gratare, cosuri de gunoi, banci… dupa o vreme au disparut. In special pe Valea Cerbului, o firma parca Acvatot, realizase tot felul de amenajari faine.
      Acum insa, e mult mai usor sa nu faci nimic pentru ca dai vina pe o lege, pe ursul care isi schimba comportamentul…
      Nu exista oameni seriosi care sa faca un lucru cum trebuie de la inceput si pana la sfarsit. Sau daca exista nu sunt lasati de cei cu alte interese pe acolo.
      In zona campingului Zanoaga se pot amplasa corturi, am inteles ca se permite contra unei taxe. Spatiul este insa destul de mic fiind si acele casute.
      Stii ce cred? Daca tot ii limitezi pe oamenii care vin in Valea Ialomitei, ei mai vin anul acesta pana inteleg ca trebuie sa se reorienteze. Plus ca vor vorbi de restrictii etc si se va duce vestea. Ca urmare si nr. de turisti va scadea fapt care nu se va traduce in „turism de calitate”, cum viseaza unii, cu turistul care sta la pensiune si hotel, acolo consuma… Sunt multi care vin cu masinile pentru o zi si: viziteaza Pestera Ialomitei, folosesc telecabina sa urce la Babele, se baga la o ciorba sau la vreun desert la terasele sau cabanele din zona…