O plimbare prin muntii Baiului cu ceva elemente naturale, grindina, ploaie… nu cine stie ce!

Ziua incepea bine, soare si cald, noroc ca am plecat de dimineata…

1Paraul Valea Rea, o frumusete 🙂 doar ca nu aveam pe unde sa trecem apa si am urcat o vreme pe langa ea

2Superb, un mic lac de acumulare

4Sa tot stai sa privesti la o asemenea apa

5Un romb din piatra

6Pe acolo ies animale la pascut dimineata

7Incepuse sa cada grindina, cate o pietricica, doua, parca simteai ritmul doar privind spre iarba…

9Tot urcam prin zona deschisa, vedeam si simteam grindina cazand

11Un spectacol interesant 🙂

Se aud cum cad… boabele de gheata

13Eram sus in muchea de pe Cumpatu

14In Valea Prahovei era soare si bine, doar de aceea se si numeste Valea Rea, pe unde eram noi 🙂

15Planul era sa trecem pe la astfel de liziere

16Verdele aprins al padurii

17Si ce vedem? Ceva nemaivazut 🙂 Un mini-excavator…

18Viitorul gard

19Cum o fi ajuns chestia aceasta aici, mi se pare foarte interesant, cat si ceea ce se va face. Probabil l-au adus cu un elicopter si niveleaza terenul pentru constructie, stana, posibil…

20Bine ca este departe de priviri mai ciudate, va fi furat cu totul, imediat ce va fi observat 🙂

22Un arbore de fag murind de batranete

23Unul dintre peisajele care imi plac si nu le ratez, de obicei… fagul inca nu inverzise

24Ploaia venea insa dupa noi

25Vreme buna cand priveam spre nord, dar dinspre est se auzea simfonia tunetelor

28O pajiste dominata de flori de Piciorul Cocosului

31Prin padure a inceput insa ploaia, cu tot arsenalul, blitzuri, zgomote…

32Un loc perfect de adapost, crengile acestui fag erau pana la 2 metri de sol, asa ca am stat destul de bine pana s-a mai linistit natura

A fost un spectacol natural destul de frumos! 🙂 Bine, nu toti au fost de parere cu mine, dar… pe munte trebuie sa stai bine cu psihicul 🙂 🙂

13 răspunsuri

1. pe munte trebuie sa stai bine cu psihicul?
    Hmm, natura, ploaia vine de la Dumnezeu. O luam asa cum vine, zicem merci, si mergem mai departe. Putem sa ne pregatim si de vreme calda/rece, ca vremea e rea doar cand avem noi asteptari de la ea.

Apreciază

• Stii, nu toti gandesc asa 🙂 Li se pare totul trist, foarte urat, demoralizant, dintr-o data.

• pai cred ca acei nemultumiti de vreme sunt de felul lor niste nemultumiti.

• Exact! Gasesc nod in papura la orice, dar daca-i privesti mai atent, de fapt, nemultumirile lor se sprijina pe altceva, pe ce nu au, pe ce nu pot face. Si atunci este perfect sa te dai nemultumit, sa fii contrar la orice, totul este de vina 🙂 Cand merg sau vad astfel de oameni, pun gaz pe foc, cu ce ploaie splendida, ca nu a mai plouat de mult… imi merge gura intruna, o dau cu simfonia tunetelor si alte asemenea 🙂

Apreciază

2. O intrebare: daca stai sub pom cand sunt fulgere, nu te trazneste ?
    Eu asa am fost invatat dar am mers de multe ori prin paduri cand ploua si nu am patit nimic cu toate ca deasupra era jale

• Daca stai in zona de creasta sub copaci, pe la lizierele padurilor, da, sunt sanse. Dar in padure, printre zeci de mii de copaci, sansele sunt infime… apoi, din ce am vazut eu, fulgerul are o predilectie pentru zade in zona inalta si pe brad prin padure… foarte rar am vazut fag trasnit. Sansele ca un om sa fie intr-o padure mare de amestec, foioase si conifere, trasnit, sunt aproape inexistente. Chestia cu copacul si fulgerul am invatat-o toti la scoala… este ca si cu declansatul avalanselor pe Valea Comorilor din Bucegi. In anii trecuti, nu aveau unii ce face si cand ii durea capul de lene, inventau pericole pentru siguranta turistilor. Astfel ca mergeau cu dinamita in partea superioara a Vaii Comorilor si faceau bum, avalansa pleca… Sansele ca un turist sa fie surprins cand traverseaza Valea Comorilor, deci pe o lungime de cel mult 30 metri, sunt aproape nule. In plus, iarna nu se prea circula pe acel traseu. Dupa ce au ras zeci de arbori de molid si alti arbusti, pe neghiobi i-a trimis cineva acasa. In prezent, nu se mai declanseaza artificial avalanse pe Valea Comorilor, cred eu ca vreun sef si-a dat seama de imbecilitatea acestei actiuni.
      La fel si cu fulgerul. Daca este un singur copac intr-o zona deschisa, este clar ca nu trebuie sa stai sub el, dar prin padure, ai vazut si tu, nu se intampla ceva. Sanse mai mari sunt in functie si de configuratia terenului, pe o culme ce domina imprejurimile… eu am vazut copacul dupa ce m-am uitat minute bune 🙂

Apreciază

3. Cind te prinde, in padure, o ploaie din asta merita sa fii atent.
    Totul se linisteste si se aud doar picurii cazind pe diverse suprafete.Frunze,crengi,trunchiuri,mici ochiuri de apa.E un spectacol.E „linistea”cintecului ploii.Nu poate fi nimic mai relaxant decit sa stai sa asculti.
    Pe vremuri, cind mergeam des pe munte am lansat un indemn tuturor celor care aveau chef sa citeasca ce scrie pe spatele meu:
    „cind ploua, taci si asculta!”
    Am gasit propozitia intr-un text sau poezea, dar mi-a placut.

Apreciază

• Acolo unde stateam, nu cadeau decat cateva picaturi de ploaie… era o splendoare insa sa privesti in imprejurimi. Subscriu total, „nu poate fi nimic mai relaxant decat sa stai sa asculti”, cantecul ploii. Multumesc, Alexandru pentru aceste randuri!

• Stii,Adrian, nu sint multi cei care cunosc tehnici de meditatie sau tehnici de relaxare.
        Cea mai buna meditatie este sa taci in mijlocul naturii. Si daca se intimpla sa fie si ceva manifestari mai speciale-furtuna, tunete,fulgere,ploaie de toate felurile si mai ales frumusetea vintului, nu trebuie decit sa taci si sa asculti.Nu neaparat atent, ci doar asa, ca o abandonare audio-video.
        Iar spectacolul de dupa oprirea ploii e un regal.
        Cum inca mai picura, dar de pe crengi si frunze, iarba si florile incep sa se ridice, sa se redeschida, se misca pasarile, iese soarele si totul zimbeste.
        O minunatie!

Apreciază

4. Desi la grindina aproape ca mi-ai spart timpanul, am gasit acum videoclipul preferat…al ploii… de ascultat cand psihicul mi-o ia pe aratura, deci cam des 🙂

Una peste alta, frumoase imagini, Adrian… incantatoare chiar! Multumiri!

• Eu aveam echipament adecvat si nu am simtit acolo grindina… dar cand am ascultat inregistrarea, mi s-a parut ca este acelasi zgomot ca la pop-corn 🙂
      Ploaia face bine uneori, pe altii, insa, ii copleseste. Chestia cu des nu-si are locul, nu cred asa ceva 🙂
      Saru-mana si toate cele bune!