Pe jos, pana la Sfinx, de 28 noiembrie

Am scris ca am fost pana la Sfinx, din Busteni, pe jos, pe 28 noiembrie. Trebuie sa mai postez si cateva imagini de pe traseul parcurs:

1Cascada Urlatoarea…eram in jurul orei 12. Abia dupa ora 11 am reusit sa plecam de la joburi sau de acasa.

2Cam intr-o ora eram in punctul „La Mese”

3In Saua Urlatorilor

4„La Scari” – reper de pe traseu, aici ne-am dat seama ca este plafon de nori…noi am mers pe sub el, si aveam sa iesim curand sub cerul senin

8Deocamdata doar jumatate 🙂

9Traseul pe Jepii Mari nu este recomandat iarna…sunt tot felul de probleme, dar in anumite conditii se poate parcurge. Totusi, nu riscati inutil.

10Lasam in urma plafonul si impresia ca vremea este inchisa. De fapt era inchisa doar in Valea Prahovei, pe munte era senin

11Jnepeni sub zapada

12Doar eu merg asa, in zig-zag, ma opresc-privesc, merg ba la stanga, ba la dreapta, mai o poza…

13Jnepenis si Cantonul Schiell

14Sub plafon: Valea Prahovei

15Dansul vantului cu zapada

16O priveliste superba, pe care am ramas sa o admir, evident, singur :))

17In zare, Crucea de pe Caraiman

18Lac inghetat

19Telecabina Busteni-Babele functiona…sute de turisti au urcat in aceasta zi pe munte

20Zona Babele-Sfinx…noi am venit de la Rasarit :)))

21Intre statia de telecabina Babele si cabana cu acelasi nume

23Cand ne uitam mai bine, o patrula de jandarmi pleca in directie opusa. Era fostul politist de proximitate al orasului, acum trecut in randurile Jandarmeriei Montane. Adica, acum de cateva luni 🙂 Cum „s-a infiltrat” si omul acesta la Jandarmerie si ce i-o fi venit sa urce muntii, sunt niste semne de intrebare, ale mele. Vazand ca pleaca acasa, mai era putin si se incheia programul la telecabina, m-am gandit ca nu este prea multa lume la Sfinx.  Prea fugea unul dintre ei la telecabina.

Dar, la Sfinx, am gasit alti doi jandarmi, in opinia mea, mult mai constiinciosi.

Cei doi au avut multa munca de lamurire cu turistii veniti sa vada „Piramida”

25Faceau cu randul, cand mergea unul, cand altul, sa le spuna sa nu se mai urce pe Sfinx. Felicitari acestei patrule de jandarmi. Bine, nu va imaginati ca nu exista raspuns la problema expusa de mine :)) Ceilalti se grabeau cu siguranta spre o alta misiune :)) Hai, inventati una pana luni, cand intra Ploiestiul sa citeasca aici 😉

ProTv-ul a spus ca erau 300 de oameni la Sfinx. Daca s-a considerat ca 2 jandarmi au fost suficienti…inseamna ca Chuck Norris mai are 2 frati in Romania, ceea ce este perfect. Maine aflam ca ei intre timp mai si joaca ruleta ruseasca avand pistolul plin si ca nu pierde niciunul, parca asa era bancul…

Nu vreau sa postez pozele cand fugea unul sa-l prinda pe celalalt din urma, spre telecabina. Mai gresesc si ei, sunt oameni…cand ai experienta si respect fata de o institutie de elita a statului, nu gresesti…parerea mea! Ramai pana la 12 noaptea daca trebuie, -chiar daca la ora 18 nu mai erau decat vreo 10 oameni-, pentru ca nu reprezinti un SRL…ci Jandarmeria, a carei uniforma o porti. Esti acolo pentru oameni, pentru a actiona in caz de nevoie, pentru a veghea la respectarea legii…cum au fost acei jandarmi care au ramas.

26Cam asa era frecventa, la cateva minute alti turisti urcau pe Sfinx. Fiind doar 2 jandarmi, ce sa faca si ei mai intai?

Stiti, majoritatea acestor persoane ce umbla prin munti dupa asa-zise aparitii, sunt oameni care au o buna imagine despre sine, super-egoiste si care nu au facut si nu fac nimic pentru munte. Nu o sa-i vedeti pe multi dintre ei la actiuni de ecologizare, nu prea fac nimic de interes genereal, pentru ca traiesc doar pentru ei, pentru sufletul lor care este unic si pe care ei trebuie sa-l salveze…din acestea…nu generalizez…mai bat la diferite instrumente de inspiratie tibetana si mai scutura clopotei…este frumos si asta! In cautarea delirului poetic pe potecile Bucegilor…

27Acest zvon cu „Piramida” a atras curiozitatea multor oameni cu experienta ai muntelui. In imagine, cel mai bun sef pe care l-a avut in istoria sa Salvamontul din Busteni. Miki Vintila este astazi instructor la Centrul Montan al Jandarmeriei Romane.  Pentru muntii Bucegi, astfel de oameni sunt legende vii… Pacat ca nu am mai avut timp sa completez rubrica „Montaniarzi” …sunt atatia oameni… probabil este mai usor sa fac un articol si apoi sa pun link-ul la acea rubrica…o sa ma gandesc.

28O poza superba, un moment asemanator…daca ar fi sa nu ne gandim de ce au venit acesti oameni. Daca ii chemi la primavara la adunat deseuri de pe langa Sfinx, nu vor veni atat de multi, pentru ca „nu au aruncat ei”…si atunci daca nu aruncam noi, sa nu faca nimeni nimic…sa stam asa 😉

29Iarna, pe munte, este superb sa admiri apusul soarelui. Daca observati, antetul blogului are multe culori…poza fiind facuta prin noiembrie, alt an insa…

Mai departe stiti urmarea: Babele-Jepii Mari-Busteni (19:30), la fel, pe jos.

TREBUIE SA VA ADUC IN ATENTIE UN REPORTAJ DEOSEBIT AL CELOR DE LA PROTV. FOARTE BINE REALIZAT, CRED CA PE INTELESUL ORICUI:

CATA PROSTIE!!! ESTE CUM SPUNEA PE BLOG, INTR-UN COMENTARIU, DOAMNA ALINA:

PROSTIA NE FASCINEAZA!

Veti vedea ca reportajul surprinde si deplasarea a 4 jandarmi. La Sfinx, insa, au ramas doar 2, care au dus greul ca sa spunem asa. Cei de la ProTv i-au pus si pe ei in reportaj, adica pe toti 4, ca sa dea bine, „ca sa fie bine pentru toata lumea” – concept de baza in lumea Bucegilor. Că să stiti ceva, daca nu te certi cu unele institutii, adica daca-i bagi in seama cand vor ei, si scrii mereu de bine, te mai cheama la actiuni, daca scrii altceva, nu mai ai de unde sa dai stiri. Si ca reporter al unei televiziuni nationale, nu prea iti poti permite sa scrii ca o patrula fugea sa prinda telecabina…pentru ca apoi nu mai dai stiri importante, etc.

Lasa ca scriu eu despre ei, sa ma injure pe mine. Injura o luna, un an, apoi le intra in reflex sa-si faca treaba corect. Mie asa imi place, sa nu ne furam caciula, sa facem fiecare ce tine de noi, atat cat se poate, mult sau putin inseamna ceva, decat deloc. Eu nu am nevoie de stiri, sa ma cheme cineva…nu unii mie, ci eu lor, le fac onoarea sa apara pe blogul Bucegilor, unde citeste un numar de oameni pe care vi l-am mai precizat (mentiune pentru un fel de oameni deghizati in montaniarzi)…dar aici nu scriem pentru audienta sau publicitate, ci pentru a se schimba ceva in bine, pentru toata lumea…in alt sens decat s-ar vrea. In sensul bun, normal, asta vreau sa zic.

Ati vazut, urc iarna pe munte pe unde cred eu ca sunt in siguranta, ma intorc la fel, in cateva ore, nu depind de cineva, de ceva… nu conteaza, noapte sau zi, daca stiu ca pot, mai si reusesc…

Mai am niste articole frumoase in aceste zile…

27 de comentarii Adăugă-le pe ale tale

1. „…inseamna ca Chuck Norris, mai are 2 frati in Romania…” Esti „dus” iremediabil 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

Stai usor cu dezinformarea Pro-ului…sa vezi de ce sunt in stare Antenili…Am asistat la cateva reportaje si nu-mi venea a crede cum pot sa dezinformeze pe fata,in vazul tuturor.Abia astia te conving ca oaia e berbec de fapt.

Revenind la fotografii…pfff,cat romanism zace in unii dintre „alesi”…Pana nu se urca putin mai sus pe Sfinx nu se pot „integra in absolut”… 🙂 🙂

Apreciază

1. Oricum ma uita la tv, doar cu cine stie ce ocazie. Cand nu va mai exista atata manipulare…si apoi, nu am nici timp.
      Este o mare nebunie legata de Sfinx, pacat ca din cauza unor fabulatii, alte lucruri nu se mai iau in calcul.
      Multumesc, SNV!

2. un.bolovan spune:

Minunate peisaje 🙂 🙂 In rest…. am ras cu lacrimi… minute in sir… prietenii stiu de ce 🙂 🙂 🙂

La multi ani lui Andrei! Sa fie sanatos, bucuros si fericit! Si voi alaturi de el!

Cu mult drag Adrian 🙂 🙂

1. Multumesc pentru urari 🙂
      Chestia cu poarta din Sfinx si electrizarea acelui domn sunt magnifice 🙂
      Toate cele bune, Radu!

3. Alex spune:

Minunate peisaje! Cât este de frumos pe Bucegi şi iarna. Cred că a fost o călătorie extraordinară.
    Numai bine şi… La mulţi ani de 1 Decembrie! 🙂

Apreciază

1. Daca mergi doar cu gandul la frumos, nu are cum sa fie altfel. Niciodata nu merg cu gandul la timp sau la distanta, cat mai este, cat mai ajungem. Astfel, am posibilitatea sa vad mai bine ce este prin preajma. Mai am inca pe atatea poze diferite, dar esentialul l-am atins si nu mai are rost sa le mai public si pe acelea. Si iarna ai ce vedea pe Bucegi, trebuie doar mai multa atentie.
      Multumesc! La multi ani!

4. Camelia spune:

Poveste de iarnă, inefabilă, nespus de frumoasă rochia diamantină a zăpezii, nici măcar nu îndrăzneşti să o atingi.
    Muntele are inima albă şi te duce de mână, aşa că singur nu vei simţi vreodată că eşti.

Apreciază

1. Sa fii pe munte in astfel de zile frumoase, este ceva ce nu poate fi redata cu adevarat, in cuvinte. O sa te convingi, cand veti merge 🙂

5. Elena Rizea spune:

Bine ai revenit Adrian! Minunate pozele, ca de obicei! Multumim!
    Cand ne spui care e povestea pesterii pustnicului?Asteptam cu nerabdare!

Apreciază

1. Saru-mana! Multumesc, d-na Elena!
      Sa caut putin, chiar am spus ca o sa povestesc acel lucru? 🙂
      Stiu ca in ultima vreme am facut si spus tot felul…stati sa caut 🙂

1. Elena Rizea spune:

Nu stiu Adrian unde si cand ,sau daca ai spus…dar asa simt eu sa stiu…daca nu simti sa povestesti aici si acum eu am timp sa astept :))

1. 🙂 Este un loc special, cred ca ar trebui sa scriu un articol mai mare. Saptamana aceasta voi scrie unele lucruri de acolo…altele, o sa vi le scriu pe mail.

1. Elena Rizea spune:

Iti multumesc,si eu am sa iti spun unele lucruri…tot pe email :))

1. Bine. Va multumesc!

6. dan spune:

super dar mare grija la traseu pe timp de iarna

1. Pe timp de iarna este periculos. La traversarea micilor vai poti aluneca, in zona La Scari este si mai periculos, iar daca ajungi in jnepenii acoperiti si zapada este moale, scapi printre ei, iesi dupa ore bun. Dar, avantajul este ca eu am vazut cand a nins si cat, stiam ca acum nu este asa periculos, abia s-a pus ceva zapada pe poteca. Totusi am avut la mine diverse accesorii in caz de nevoie, coarda, manusi, etc. Nici macar caciula sau fes nu mi-am pus pe cap, nici manusile, a fost ca o plimbare…dar portiunile cu ceva problematica le-am abordat serios. Nici parazapezile nu am considerat necesar sa le pun…
      Totusi. iarna, ca sa ajungi bine pe Platou, recomanda traseul: Sinaia-Cota 1400 – Drumul de Vara- Cota 2000 – Vf. Furnica si coborare pe Platou directia Piatra Arsa. Orice alt traseu, adica Jepii Mici, Valea Cerbului, este pentru cei care nu prea mai au ce face cu viata.
      Traseul pe Jepii Mari, este uneori accesibil, sunt sigur ca stiti si dv. la fel de bine pericolele pe munte…deci nu fac eu gesturi extreme in mod inutil. Sunt treceri periculoase, adica poti aluneca in vai adanci, atunci trebuie sa faci cale intoarsa…intotdeauna este la aprecierea noastra.
      Va multumesc pentru griji. Anul acesta nu voi mai urca pe acolo.

7. Mircea Ordean spune:

Eşti fără îndoială un bucegist clasa întîi / de apreciat!
    Dacă n-aş fi un tip crunt de vanitos, mi-ar place să te cunosc, vreodată.

Apreciază

1. Va multumesc, incerc sa fac ce pot, nimic mai mult. As rade putin d-le Mircea, v-am urmarit cu interes postarile periodice, din trecut, de prin Bucegi. Nu mi s-a parut ca sunteti vanitos, dimpotriva 🙂
      Toate cele bune!

8. Camelia spune:

Şi cum e întâia zi de mătasea grea a iernii, îţi las ceva pentru sufletele de alb de pe aici…

O iarnă fermecătoare să aveţi; la urma urmei, e un anotimp atât de vrăjitoresc!

Apreciază

1. Saru-mana, Camelia. Multumim foarte mult!

9. Camelia spune:

Şi pot să îţi mai las ceva azi, când e o anume zi pentru România? Pentru mine ziua ţării a fost când fratele meu s-a întors acasă din armată, cel mai lung drum al lui pe care l-a făcut vreodată. Poveste de îmbătrânit suflete, o ştii.

10. succesulpe spune:

Frumos reportajul, iar imaginile cu adevarat fascinante.
    V-am urmarit cu ochii mintii pasii cum sa adanceau in zapada si v-am simtit bucuria drumului. Imi pare rau de revolta declansata de lipsa de educatie a celor ce au ajuns acolo. Felicitari pentru postare

11. Veronica spune:

Buna ziua,

Am dat din intamplare peste acest blog si am vazut ca: „Blogul BucegiNatura2000 este unul dintre cele mai bune instrumente de protejare a Parcului Natural Bucegi.Acest blog se adreseaza numai celor care inteleg ce inseamna protectia mediului si vad dincolo de minciunile propagate ca mari realizari pentru mediu…” asta din descrierea facuta la rubrica „Despre mine”.

Acum, ceea ce as dori eu sa semnalez, desi sunt sigura ca STITI mai bine decat mine, este MIZERIA lasata in urma de asa-zisii turisti care vara vin la Sfinx sa admire frumusetea si maretia peisajului si arunca tot ce le prisoseste, fara nici un pic de DISCERNAMANT si RESPECT pentru aceste locuri minunate!

Am fost in 14 August, sus la Sfinx si Babele si am ramas TOTAL DEZAMAGITA de tot GUNOIUL din jurul acestor monumente care ne reprezinta atat de bine pe noi, pe toti romanii! Nepasarea oamenilor – caci am semnalat aceasta problema si celor de la telecabina – E CRASA! Desi jucau ping-pong si aveau timp liber GRAMADA, nici unul din ei nu s-a gandit sa adune gunoiaele, scuzandu-se ca nu are cine sa le care jos cu telecabina!!!!! Pai bine, mai oameni buni, mai bine imprastiati peste tot mizeriile si trageti pe ochi ochelari cu lentile fumurii, decat sa GANDITI cum s-ar putea reduce degradarea locului prin niste lucruri usoare si utile pentru tot omul care vine sa se bucure de frumuseti si ramane stupefiat de mizerie!!!

Ce simplu e sa scrii niste panouri de avertizare – de la urcarea in telecabina, in telecabina, pe platou, aproape de acei vanzatori ambulanti care stau acolo cu porumbul fiert (niste amenzi n-ar strica, sau sa li se impuna sa aiba cosuri de gunoi cu ei)! Asta ca un prim punct! Apoi, al doilea – sa se sape niste gropi ( nu mari – in care sa SE ARDA gunoiul). Ca sa nu mai vorbesc de niste cosuri de gunoi , al caror continut ar fi desertat si ars !

SIMPLU pt. domnii de la telecabina care stau acolo si joaca ping pong…respecta natura, se respecta pe ei…

Apoi in jurul hotelului aceluia care e in constructie / sau aproape gata – nu am fost inauntru….nu inteleg cum se pot complace sa fie INCONJURATI DE GUNOAIE! Dar vizitatori sa le treaca pragul vor sa aiba cat mai multi! A FI CIVILIZAT e o datorie cetateneasca, NU E O RUSINE, E UN RESPECT DE SINE!

Vantul bate si imprastie, indiferenta oamenilor ucide, iar apoi cand vrei sa mergi sa te RECULEGI la Sfinx apar si BARBARII care stiga peste tot, se catara pe Sfinx sa faca poze in cele mai stupide ipostaze….doar ca sa le puna pe Facebook!!! CE TRIST!!!

Sper ca nu v-am plictisit, imi cer scuze daca am facut-o, dar am fost tare dezamagita in vara cand am vazut toate astea! Poate o sa fie mai bine la anul, sa organizati activitati in care sa cooptati copiii sa va ajute la curatirea locului! Sau pur si simplu sa SENSIBILIZATI oamenii care vin sau care lucreaza acolo. Sa fii RESPONSABIL e o datorie a fiecarui individ care se respecta si vrea sa fie numit OM. Doar nu degeaba varful muntelui e numit la fel…

Alese ganduri din Sydney si o iarna frumoasa cu imagini de povesti, acoperit de zapada, peisajul arata mult mai maret, mai divin!

1. Superb comentariul.
      Am sa va raspuns mai tarziu, detaliat.

2. Da ,sunt de domeniul absurdului neregulile semnalate de dv.Vedeti cat de incredibile sunt aceste situatii si totusi cu cata nonsalanta sunt tratate de cei responsabili??
      Pai ce educatie..ce exemple sa ia din societate acei tineri pe care i-ati amintit sau cum sa devina niste adulti responsabili atata timp cat mediul,societatea in care traiesc le ofera atatea exemple comportamentale negative pe care la un moment dat si le insusesc vrand nevrand.

Eu personal va rog sa descrieti putin mediul social ,comportamentul cetatenilor de pe acolo de unde traiti ,deoarece suntem si aici cativa care ne traim o parte din viata pe alte meleaguri ,insa degeaba ne chinuim sa convingem pe ceilalti ca se poate si altfel ,fara nesimtire ,fara grosolanie ,fara nepasare ,hotie ,etc. Nu prea avem succes.Incercati si dumneavoastra.

12. Mecanicul de babe spune:

Mie imi place foarte mult sa merg iarna,dar in timpul saptamanii cand nu este nimenea si privelistea nu imi este tulburata!
    Cel mai frumos mi se pare la Vf omu.
    Caci acolo nu ajung telecabinisti si e o pace tare buna.La noi lipseste preventia si informare;dpv al meu jandarmeria nu aplica decat amenzi,iar multi din acesti ”albastrii” nu se gandesc decat la bataie si intimidare!Nu contest calitatile catorva membri,dar foarte multi-indiferent ca sunt jandarmi de mamaia sau de busteni tot aceleasi concepte au!

Apreciază

1. Si iarna isi are frumusetea ei. Imi plac nametii, copacii cu crengile pana in pamant de la greutatea zapezii, sunt multe aspecte care imi plac iarna…dar sa fie in apropiere sau la o oarecare distanta, o cabana cu un foc din lemne langa care sa stai 🙂 La un ceai fierbinte, o ciocolata calda, o cafea…la povesti 🙂 Mie imi place sa se lege lucrurile, sa nu merg de exemplu pana la Cascada Urlatoarea doar asa, ca nu am ce face 🙂