Traseul turistic: Gara Sinaia – Domeniul Peles – Vulparie – Stancile Franz Josef – Poiana Stanei – Stancile Sf. Ana – Sinaia

In sfarsit, pe un traseu. Mic dar bun pentru inceput. Noroc cu un prieten din Bucuresti ca altfel sigur o dadeam pe scoala; din nou. Si ramaneam pe acasa.

Asa ca traseul nostru a inceput fix de la gara Sinaia. Primul lucru? Sa ne uitam la coroana pusa anul trecut de aceia care stiu sa isi aminteasca de fostul prim-ministru I.G.Duca, asasinat chiar acolo, pe peronul garii din Sinaia.

Dupa cum se vede, este deja al treilea sau al patrulea an de cand organizatiile liberale din Valea Prahovei, nu mai marcheaza ziua de 29 decembrie. Inainte, ani buni, veneau cu coroane pana si cei de la Breaza, acum… s-a uitat.

Mergem spre centrul Sinaiei pentru mici pregatiri si urcam pe langa manastire, apoi luam poteca dintre Peles si Pelisor. Cateva serpentine si ajungem la fosta Vulparie regala; locul unde Ceausescu a dat vulpile pe porci, aici functionand ani buni o mare Porcarie :))))

Cum padurea da unora angoase sau sentimentul ca sunt prea inghesuiti de arbori, s-a mai toaletat pe ici, pe colo., „sa mai intre soarele” :))

Acum putini ani, Romsilva si cateva personalitati regale umpleau poiana imprejmuita, din fata, cu puieti. Adica, au vrut sa fie dati cu totii la „teveu”, ca faceau ceva. De fapt, impadureau singura poiana din padure :))) Vad ca le-a trecut impadurirea :)) in poiana nu mai este nimic plantat. Probabil i-au scos si i-au plantat in alta parte, la a doua mana. Si tot asa, ii plimba de colo „pana se fac mari” :)))

Anul trecut aflasem ca tot ce se vede imprejmuit a fost dat in administrare Asociatiei pentru Patrimoniu Regal Peles si sa speram ca vor face pe acolo ceva serios.

Urcam spre Poiana Stanei, pe poteca regala, ne intalnim cu mai multe persoane, cu aceeasi destinatie… mai ne si oprim pentru diferite poze, ca timp este suficient pe un astfel de traseu:

Aterizam si aici

Proba pe conuri de molid

Pe frumoasa poteca

Pe langa biata balustrada

Stanca de pe care vom strabate orizonturile 🙂

Primii sositi, primii serviti.. tot ce se vede e numai Busteniul.

Tot Busteni… castelul, o parte din cartierele Zamora, Cezar Petrescu, Victoriei…

O parte din cartierul Piatra Arsa

Nu stiu ce este cu buncarul sau craterul ce este acolo, adica tot in Piatra Arsa. Face careva vreo fortareata 🙂

Cu gandul sa pozez un tren, prind in imagine si „o linie de granita” 🙂 Uite gardul naibii de beton  mai sus…

Statie de amestec deseuri. Consiliul Judetean o ridicase. Nu are niciun rol decat acela de a tine pentru un timp niste gunoaie. Asta afacere pe bani europeni.

Constructii si la Sinaia

Colt din cartierul Cumpatu-Sinaia

Sa vedem cum e pe Baiului.

Culmea Zamora

Clabucetul Taurului si in spatele sau Piatra Mare, se vad poienile prin care coboara traseul la Tamina.

Coboram de pe stanca, mergem la cealalta stanca, dupa care pe langa un gard in spatele caruia se aflau trei caini mari…

Ne cercetam un pic

Servim seful cu un corn cu ciocolata, le dam si celorlalti, numai ca…

…ei nu voiau mancare, voiau sa fie mangaiati. Na, si a trebuit sa mai stam :))

Facem o poza in Poiana Stanei insa, la scurt timp, apare primul convoi de ATV-uri…

Toata lumea parcheaza langa fosta cabana, acolo fiind punctul in care intorc si fac o pauza de 10-15 minute.

Mergem putin mai jos, pe niste stanci si incepem studierea Bucegilor, sa tragem concluzii, cum mai stau lucrurile prin locuri cunoscute:

Stancariile aferente varfului Jepii Mari. Citisem ca de curand, se realizase un nou record de temperatura negativa la noi in tara. Un domn meteorolog, pasionat, inregistrase intr-o dolina din Padis – 39 de grade. Si prin Bucegi sunt locuri care mi s-au oportune pentru astfel de verificari. In unele poze din anii anteriori, am evidentiat astfel de locuri… de la distanta au un colorit usor distinct. Inclusiv in vaile din jurul varfului de mai sus…

Nu circula nimic, sus e vant.

Ne uitam la zapada, dupa animale etc.

Aceasta este una din partile acelea faine ale unei excursii.

Si, in cele din urma, vedem un tap saracu’, urcand tocmai la… pe undeva mai sus. Ce facea el pe acolo nu stiu, umbla asa, la plimbare sau fusese fugarit… Acasa, pe Facebook, vad ca si salvamontistul de serviciu la Baba Mare, Cipi Aldea pozase tot o capra neagra solitara, pe Platou. Posibil sa fie tot tapul acesta, tapul Bumbescu sa-i zicem :))

Hai ca mai si plecam, dar nu pe aici…

Pe drumul auto… si pe aici alte ATV-uri, masini… pana la urma am constatat ca masina devine pentru unii canapeaua din dormitor care are un motor si 4 roti. Cand se va inventa o chestie personala zburatoare, cu un fotoliu, elice si motor, accesibila tuturor, nu o sa mai lucreze nimeni. O sa fim la intrecere cu insectele, adica vom fi peste tot…

Ajungem si la Stancile Sf. Ana, cel mai vechi loc religios ortodox din Bucegi… abia astept sa asez in biblioteca si cartea despre aceste locuri.

Inainte de a ajunge pe drum observam urmele unui ursulet, ale altuia putin mai incolo… ale mamicii nu le zarim. Posibil ea sa fi fost mai sus, si astia micii sa fi zburdat pe drum.

Panoul cu Tisa… sunt peste 200 de arbori de tisa in tot Parcul, cei mai multi in abruptul prahovean.

Ne intoarcem spre Sinaia, coborand pe drumul Cotei pana in centru, venind pe str. Aosta.

Admiram lucrarea vantului

Minunat 🙂

Ultima poza a zilei

8 comentarii Adăugă-le pe ale tale

1. Crisa spune:

Hmm, lucrarea vantului este geniala! Imi place cum a asezat un iz de toamna intr-o iarna calda🙂. Sa ii multumesti prietenului din Bucuresti ca te-a scos la plimbarica si din partea mea 😛… uite ce imagini frumoase am zarit 😏.
    La mare ploua, iar eu tanjesc dupa o zapada… pana cand ajunge si la mare ma bucur sa o privesc in fotografiile tale.🙂

Apreciază

1. Vantul este smecher mare pe aici 🙂 Prietenului i-am multumit, ne-am multumit 🙂 Crezi ca mai vine zapada la mare???
      Multumesc 🙂

Apreciat de 1 persoană

1. Crisa spune:

La mare, zapada ajunge pela sfarsit de ianuarie inceput de februarie 🙂, prin urmare… inca mai sper la o zapada de poveste 🙂

Apreciază

1. Sa vina acolo ca aici e destula, nu mai trebuie 🙂 Pe munte este un strat serios, ca jos, in oras s-a cam topit, de vreo 2 nopti mai si picura 🙂

2. mariana63 spune:

Minunat! 👏👏👏 … Mulțumesc. 👋

Apreciază

1. Ma bucur si va multumesc si eu! Mai am un set de poze de ieri, sper sa le postez azi! 🙂

Apreciat de 1 persoană

2. korn el spune:

Nu pricep comparatia/legatura cu dolina din Padis, si unele locuri din Bucegi care au un colorit usor distinct ! Niste vorbe in plus… La fel si despre carte… Multumesc !

Apreciază

1. Perfecte observatii, sper sa mai discutam despre acestea pentru ca sunt subiecte care conteaza cu adevarat. Multumesc si eu!