De la „Surprins pe munte” tocmai „Sub luminile Pelesului”

Doua postari intr-un articol… am prea multe subiecte, cred 😉

Nu scriu despre autorizatii ilegale si alergatura dupa acte a unora acum cand au fost descoperiti.

Nu scriu despre Busteni, acel post lung cu ce are orasul, adica ruine, obiective, casa primarului, ilegalitati, unitati de invatamant, pentru ca inca nu am facut toate pozele asa cum le vreau.

Poate ar trebui sa scriu despre salvamontisti mincinosi care nu se abtin de la a minti pana si institutiile statului…si mint cu dovezi, intelegeti asadar ca mint foarte prost, fara argumente, dar la timpul potrivit. Adica ma apropii cu pasi repezi de a strange toate dovezile ca atv-ul salvamontului din Busteni…condus de 2 salvamontisti au intentionat sa ma accidenteze, pe un drum pe care nu se afla nimeni, decat eu venind de la manastirea Pestera Ialomitei si cei doi. Nu avea rost sa ma duc pe la politie, parchet, imi trimiteau apoi adresa ca „fapta nu exista si nu au ce masuri sa ia”, mai am o astfel de adresa recenta…asa ca am luat eu initiativa, intai ancheta primariei demonstreaza ca incidentul a avut loc, iar scuza salvamontistilor este penibila, acum a intervenit cu adrese mincinoase catre anumite institutii seful salvamont Busteni ca sa-si acopere oamenii. Inconstienti! Curand se vor prinde „mintitii” ca au fost indusi in eroare. Asta o fac pentru a demonstra acel incident…dupa care, cand voi avea o dovada certa, ca primarul Emanoil Savin i-a trimis dupa mine la Padina Fest, o sa ma duc la el, si cu siguranta alt incident similar nu se va mai repeta…nu la politie sau in alta parte…

Sau as putea sa scriu despre ce vreau sa fac cu acel detector…am gasit o pestera in care in perioada regala au fost descoperite urne cu cenusa de acum 2000 ani. Ca multe alte lucruri, pestera „nu exista” (in perioada comunista majoritatea referirilor la Bucegi, cu anumite conotatii au disparut din arhive), intamplarea a facut sa o gasesc…si niste fortificatii…apoi a fost o ocazie de a vedea Bucegii de la inaltime, si mie mi se pliaza privirea pe diferite locuri, am vazut alte urme de interventie umana…bineinteles ca am incercat sa obtin un detector legal dar trebuie sa mearga cineva cu tine, si eu nu am nici chef sa car dupa mine persoane necunoscute si nici disponibilitate sa lucrez contra-timp, chestii de genul „hai mai repede ca vine noaptea, ploaia”…deci si asta este o poveste complicata si o sa scriu cand o voi simplifica. Oricum, mereu reusesc in astfel de initiative pentru ca am incredere nemarginita in Dumnezeu, gandesc pozitiv si nu am intentii mascate, asa ca daca este sa fie inseamna ca este sa fie. Nu este sa fie? Nu este sa fie :)))

Astfel ca scriu despre altceva. „Surprins pe munte”… inseamna ca nu ma indoiam de calitatile prietenului Prison Break, dar nu ma asteptam. Cand am fost in excursia de la Bran a facut nenumarate poze, ne-a prins in diferite ipostaze, pe toti in repetate randuri…nu am fost noi prea atenti. Am fost surprins sa vad si eu ce fac cate unii pe munte, cand colo, cand incoace, cand intr-o parte, cand in alta…normal, nu am cum sa postez toate pozele, dar mai bine de jumatate tot le afisez.

Le voi intercala, cu multumiri atat lui cat si altei cunostinte aproapiate, cu imagini dintr-o seara pe aleile Castelului Peles si ale Parcului din Sinaia.

Invitatie la meditatie asupra lumii

Treceri. Pe sub Cerdac, pe sub un turn.

Clipe de popas

Pelesul il poti fotografia doar de la distanta, seara nu ai voie prin preajma sa

De colo-colo

Asta este superba :)) Nu stiu despre ce era vorba, cine se gandea ca Prison Break este atat de atent… :))) Uite cum arata cu degetul, halal educatie :)) Nu l-a invatat nimeni ca nu este frumos sa arati cu degetul…trebuie sa-i zicem :))

Cred ca aici sufla vantul prea tare si…misca Pelesul :)))

Tot inainte…dupa el, dupa noi

Superb este Pelesul noaptea…Ce naiba? I s-a schimbat starea de spirit si sta asa, intr-o parte? Concurenta la Turnul din Pisa…

Coborarea spre Bran…ceva mai sprinten la vale :))

Priviti ce peisaj de noapte…Cazinoul din Sinaia…aflat in Parc, frumos seara…un parc destul de animat la ora aceea

Sa aveti o duminica linistita!

10 răspunsuri

1. Hai domne ca am facut poze bune…Micuzu zice ca-s praf dar uite asa mai avem si noi o poza de pe munte.

Apreciază

2. Multumim pt. colajul realizat,foarte reusit,cu tot cu comentarii! In legatura cu poza a VI-a, e permis si chiar necesar sa arate cineva cu degetul spre anumite „persoane”,daca li se poate spune asa!///M-am intors dupa o excursie in Iezer-Papusa si pe o portiune din creasta principala a Muntilor Fagarasului.Daca imi dai voie, am sa incerc o relatare,doresc scurta,(nu stiu si daca reusesc!),a unei experiente,solitare, care m-a atins destul de mult pe dinauntru…///O duminica asemenea,linistita si placuta cu cei apropiati!

3. Nici nu sunt asa multe, ma asteptam sa ma plictisesc uitandu-ma la atatea poze. Deci sa intelegem ca la Peles ati ajuns pe inserat,ca ni l-ai aratat de la distanta, in luminile noptii.E frumos si asa.
    Si sa stii ca nu e frumos sa arati cu degetul! Cand vei mai medita pe drum ca in prima poza, sa te mai gandesti si la asta (la ce e frumos sa faci), da? 🙂

Apreciază

• Nu sunt chiar multe 8 si 8. Nu, la Peles am ajuns in alta zi, alta seara, sunt doua lucruri diferite, cred ca nu mai aveam starea de spirit necesara sa ne mai plimbam seara pe aleile Pelesului :)) Am ceva cu starea asta de spirit :)) Nu este frumos, eu o sa meditez la ce mi-ai spus, sper ca si altii care mai merg pe munte :)) , nu doar eu. Multumesc! 😉

4. Prin aratatul cu degetul permis,m-am referit la „persoanele” numite in introducerea postarii.///Din Muntii Fagarasului m-am intors atat de „plin”, incat ma tem ca subiectivismul ma va face sa nu pot fi suficient de selectiv si voi reusi sa plictisesc! Mai vedem!

5. Îmi plac în mod deosebit primele două grupuri de imagini şi comentariile aferente : 1+1a cu „Meditaţie…” şi 2+2b cu „Treceri…”.
    Când spunem Peleş, de fapt ne referim la un întreg complex ce cuprinde castelul Peleş, castelul Pelişor, Foişorul, Corpul de Gardă, Economatul, vile, uzine, grajduri, alte anexe, terase, statui, fântâni, mult spaţiu verde, alei, poteci…
    Peleşul este unicat şi nu mă voi sătura niciodată să merg la Peleş.
    Şi are acelaşi farmec şi „Când felinarele se-aprind/ Şi noaptea cade-ncetişor…”.

Apreciază

• Pe unele le-am mai potrivit si eu, altele s-au potrivit ele. Exact, Peles este o definitie complexa. Imi pare rau ca nu se poate sta seara pe terasele din fata castelului…cred ca ar fi interesant daca ora 19 ar fi modificata…adica sa ai voie pana la ora 22. Castelul are multe de arata ziua, vezi interiorul, exteriorul, dar si seara cu luminile aprinse reprezinta ceva ce nu trebuie sa pierzi…seara pe aleile Pelesului, unul dintre cele mai frumoase lucruri…