Oameni pe munte, tipare

Sa va mai arat si cateva categorii de turisti ce strabat Bucegii. Bine, orice as posta paleste pe langa ce am intalnit ieri. Cateva persoane mergeau din Busteni la Cascada Urlatoare. Ei mergeau intreband pe altii pe unde este drumul. Cand m-am intalnit cu ei m-au intrebat daca „pe aici, ajungem la cascada?” Le-am zis ca da. Apoi mi-am vazut de mers. Nici nu am facut cativa pasi ca unul dintre ei a spus „uite ce au mazgalit copacii”. Ma opresc si ma intorc sa vad si eu…astia numeau mazgaleli marcajele turistice triunghi albastru si punct rosu.  Unul dintre ei a adaugat „nu ai vazut ce le-au facut la trenuri?”. Deci idiotii habar nu aveau ca acele marcaje erau facute pentru ei, ca ei sa le urmareasca cu privirea si sa nu se rataceasca 🙂 Nu ai cum sa razi de asa ceva…

Si imaginile:Un domn in baston venea dinspre Vf. Omu spre Babele…un exemplu si pentru altii

Eu am vazut pe aceasta montaniarda 6 tatuaje mari, or mai fi fost si altele 🙂 Ce nu inteleg, -bine, fiecare face ce doreste-, este cum poti sa-ti strici pielea in acest mod?…

Un calugar, intr-o excursie educativa alaturi de parinti si copii

Si au plecat pe traseul din Valea Ialomitei spre Vf. Omu…probabil urcau doar pana la Cascada Obarsiei Ialomitei

Prin Pestera Ialomitei, o mamica curajoasa se plimba cu cei doi pusti ai ei. Ceilalti turisti ii faceau loc, se uitau 🙂

Cu unul intr-o mana, cu celalalt in a doua mana 🙂

Coborand de la Vf. Omu cu umbrela 🙂

Biciclist urcand pe langa mijlocul sau de deplasare spre Vf. Omu…bagaje peste bagaje.

Jandarmii din Sinaia, la o zi de cursuri…alpine

10 răspunsuri

1. 🙂 Interesant articol. Misto faza cu marcajele :)))

Apreciază

2. Poate unii se purtau asa din cauza soarelui molesitor (ma refer aici la cei care cautau drumul spre cascada si se mirau de marcajele de pe copaci).Le-o fi diminuat simturile :).Sau poate erau prima data pe munte si nu le spusese nimeni cum e pe acolo .Cum te-or fi gasit tocmai pe tine :)).

• Dimineata nu era soare asa molesitor, eu cred ca fiecare din noi cand plecam undeva, trebuie sa mai si stim unde mergem :)) E ceva logic, normal. Nu mergi undeva si sa nu stii unde este, cum este, pe unde este…Asa si cu ei :)) Iar eu, unde este rost de vreo problema hop si eu, parca ma cheama :)) Evident exista un motiv intemeiat de ce eram pe acolo, dar asa s-a intamplat sa ma intalnesc cu ei, iar peste putin timp cu o mireasa si un mire.

3. Bucegii sunt o întreagă lume, aici se trăiesc permanent poveşti, întâlneşti în Bucegi cele mai diferite categorii de oameni. Pentru fiecare, muntele are ceva de oferit.
    Mă gândesc la cei care nu ştiau ce înseamnă un marcaj turistic. Uite că sunt unele lucruri, care chiar dacă par elementare, nu se cunosc. Cred că trebuia să le spui ce reprezintă semnele de pe copaci, să le explici ce înseamnă un traseu marcat, dacă tot te-ai întâlnit cu ei. Măcar învăţau şi ei ceva.
    Este de apreciat călugărul care merge cu copiii în excursie pe munte, văd că unii sunt destul de mititei. E un lucru foarte bun ca aceşti copii să facă mişcare pe munte, să vadă atâtea frumuseţi şi să înveţe diverse lucruri despre natură; incomparabil mai bun decât să stea la televizor sau calculator.
    Şi mămica ce merge cu cei doi pitici prin peşteră, este un exemplu la fel de bun.

Apreciază

• In Bucegi se scriu povestile cele mai frumoase din muntii Romaniei, spun asta pentru ca sunt cei mai vizitati munti de la noi 🙂 , si pentru ca nu pot fi obiectiv. Lesne de inteles acest lucru :)) Cei care merg pe munte de ani de zile, pun distanta, distanta de orice fel, intre ei si anumite „specii” de oameni…cum ar fi golanul de cartier. De aceea, pe munte nu se inghesuie nimeni sa-i ajute si la prima abatere nu sunt iertati de cei abilitati sa aplice legea. Eu personal le-as da si amenda si bataie acestor huligani. Cand raman singuri rup indicatoare, strica panouri, de ii lasi nesupravegheati prin cabane daca nu fura tot ce le cade in mana, atunci strica. Lucrez cu oamenii de ani de zile, din cateva cuvinte ma conving repede cu cine stau de vorba. Maimutoii intalniti se refaceau dupa o betie. Daca erau pe un traseu periculos, din considerente umanitare le-as fi dat cateva sfaturi…dar aflati pe un traseu foarte simplu, unde trebuie sa fi foarte prost sa te ratacesti i-am lasat in voia lor. Din partea mea daca luau toata padurea la pas, nu era nicio problema. Astfel de oameni, desi locuiesc in orase, nu sunt civilizati, nu au educatie, bun simt…sunt doar orientati, cu tertipuri, mincinosi, decazuti…inutil sa le spui ceva, nu se lipeste nimic de ei.
      In lumea aceasta a Bucegilor patrund si astfel de elemente, deseori muntele le da o lectie, iar daca vietile lor nu sunt in pericol, nu mi se pare util sa intervin in vreun fel.
      Viata se traieste in aer liber nu in virtual. Virtualul doar ne apropie gandurile, sufletele, dar pe cat de frumos pare, pe atat este de periculos. Ma straduiesc sa postez lucruri bune dar nu putem ignora faptul ca si raul exista!

Apreciază

4. Tatuajele sunt felul „testimonial” al unora, semnificaţii întăritoare. Mai grav este cu pielea psihicului unora, precum acei cu „mâzgălitul”…clar nu purta vreun ceva acoperitor drept…aici ar fi urmat un cuvânt pe care din delicateţe îl voi lăsa nespus.

• De multe ori, asociez anumite tatuaje cu actele de proprietate…poate de aici si reticenta. Este nepotrivit pe o piele frumoasa sa gravezi cutite, etc. Cred ca ar trebui sa fie noapte ca sa nu le vezi, altfel… :)))

5. Intamplari si poze edificatoare privind nivelurile de educatie! Impresionante cele cu parintele( n-o fi „buciumasul”?) si ale mamei cu copii!