Poze de week-end din Bucegi…si surprize

Voi incepe direct cu imaginile:

Temperaturi putin obisnuite in aceasta perioada la Cota 2000

Vantul puternic a daramat in unele locurile gardurile la partii

In preajma telescaunului din Valea Soarelui…mi s-au parut cam nefiresti acele garduri din lemn lipite de statie

Cand m-am apropiat, m-am lamurit…gardurile au fost zburate de vant si s-au oprit in geamurile statiei de control a telescaunului

Si un lung lant uman…

Natura nu o poti supune, trebuie sa te adaptezi regulilor ei…in dreapta statiei, pana in gard era o inaltime alcatuita din pietre, pamant…aceasta mai oprea vantul. Disparitia ei are consecinte…va dati seama ce vant puternic este la 2000 m de a zburat acele garduri pana in statie.

Vedere spre Piciorul Pietrei Arse

Intre deplasari si o ciocolata calda la Cota 2000 / 5 lei

Varful cu Dor

Am ajuns si pe la Stana Tarle si daca tot eram pe acolo am zis sa mai si intram…sa vedem ce este prin interior 🙂

A iesit bine 🙂

Cand am ajuns la Cota 1400 erau 6 grade…dupa un popas 🙂 am coborat pe Partia Noua un timp, apoi am ajuns in Sinaia pe la 16:20.

22 răspunsuri

1. Ai surprins atmosfera zilei,dar acum imi dau seama ca ai ajuns cu mult inaintea mea;pe la 11 abia depaseam Cota 1400,mi-am intrat mai greu in ritm…Mai cald sus decat in vale,sub plafonul de nori josi(ceata).Gardurile cred ca ar trebui ancorate cumva,altfel toata iarna in loc sa protejeze,vor zbura de colo-colo.Frumos la Tarle,poate intru si eu vreodata;de obicei contez pe ce am in traista si evit zonele aglomerate,dar acolo parea a nu fi fost lume.De mult n-am mai vazut asa un sir ordonat;stii cumva cine erau?

Apreciază

• Da, m-am grabit sa ajung cat mai sus, ca sa am timp sa va observ pe undeva, m-am gandit ca nu o sa vedeti mesajul meu ultimul. Intr-adevar sus era mai cald decat in vale. Sa vedem ce solutie vor gasi cu gardurile. La Stana Tarle nu erau turisti, este un loc linistit, putin circulat. Acei tineri, liceeni pareau, au sosit sambata in Sinaia cu trenul si au dormit foarte probabil la Piatra Arsa. A doua zi s-au intors, cand i-am surprins urcand versantul nordic al Furnicii. De prin Capitala erau, foarte disciplinati si de bun simt!

• Lia, îţi citesc acum răspunsul, şi nu mă îndoiesc că dacă ai fi vrut să o faci, nu s-ar fi întâmplat, şi, pare-mi-se, chiar ţi-ar fi fost dorinţă. Iar ţie, Adrian, lasă-mă să îţi spun că am o vagă impresie că Lia are o capacitate de observaţie intens exersată în ceea ce priveşte o anume legătură de prietenie…dar ea ştie mai bine…

2. Mulţumesc pentru diamantul zăpezii pe care ai privit-o în ochi; nu ştii ce simt când văd întinderi de omăt;ce trezesc aceste imagini în mine… e de parcă printr-o magie m-aş înveşmânta în alb. Tu ai acolo iarna în semne aproape;eu, pe meleagurile mele, aştept.
    Până acolo, în vârf de creastă, cred că doar în gând aş fi ajuns; îmi închipui că este un sentiment aparte, pe care încă de la începutul aventurii ştii deja că îl vei trăi, dar în clipa când eşti acolo, pe piscuri, parcă aproape de cer, este uluitor.

Apreciază

• Zapada are un farmec aparte, depinde si de starea sufleteasca a fiecaruia. De exemplu, uneori imi place sa merg prin zapada ore in sir, dar sa nu fie foarte frig, sa fie brazi incarcati cu zapada, ceva soare. Alteori ma avant prin zone cu nameti mari, ies mai greu si evident cam inghetat 🙂 …pana la urma este fain cu zapada, dar nu foarte mult, cam 3 luni pe an. Sa stii ca nu este foarte mult omat acum pe munte, nu se poate practica niciun sport de iarna! Iar pana in varf se poate ajunge foarte usor!

3. Mi-ar fi placut sa fiu si eu veriga a acelui lant desi prefer de multe ori sa merg singura…
    Deseori ma gandesc la „Varful cu dor” , Valea Tatarului , locuri pe care le stiu doar din postarile tale, dar am sentimentul ca le-am mai vazut, probabil au asemanari in muntii mei.
    Poate cand voi veni in stagiu la Piatra Arsa o sa ajung pe acolo. E departe ?

Apreciază

• Pe Bucegi este bine sa mergi mai multi :)Nu este departe Varful cu Dor de Piatra Arsa, dar Valea Tatarului cam este…si la ultima este bine de mers cand nu este zapada 🙂 Deci la Varful cu Dor ajungi sigur, cam intr-o ora si jumatate!

4. Ştii cum mi-aş dori magia ei, a zăpezii? Astfel:

5. @ Adrian,
    Frumoase imagini !
    Pe http://aliosapopovici.wordpress.com/ mă întrebam în răspuns la un comentariu de-al lui CRISCAR50 , de ce nu v-ați întâlnit în BUCEGI…..
    Citind cele de mai sus, am înțeles de ce ….
    Cât despre GARDURILE blondei de la turism……., e o zicală :
    „ Vai de picioare unde nu-i cap ….. ” !
    În rest, s-auzim numai de bine !
    Alioșa.

Apreciază

6. Pacat ca nu m-ai anuntat, ca veneam si eu….

• Catalin, te anuntam doar daca stiam ca sunt liber in acea zi. Nu am cum sa te chem si sa nu ne intalnim, daca observi nici cu dl. Crisan nu am reusit sa ma vad. Eu pot sa lucrez de exemplu pana la 12 si la ora 2 sa fiu la Crucea de pe Caraiman, cu telecabina. O excursie cand o fac o pregatesc inainte chiar daca am mai fost de 100 de ori pe acolo.
      Pana la Cota 2000 sau pana la Cota 1400 ori Stana Regala…acestea sunt simple plimbari in care pot sa ma duc si intr-o dupa-amiaza. Daca esti aproape e simplu sa vii…prin natura jobului la mine totul fluctueaza. Acum sunt in Sinaia, intr-o ora sunt la Azuga, iar vin la Sinaia, poate trebuie sa urc pe munte, nu este ceva sigur decat atunci cand stiu cu o zi inainte! Atunci te pot anunta, de vineri pentru sambata, sau de sambata pentru duminica!

Apreciază

7. Tu te duci pe munte, asa cum ma duc eu in gradina.

8. Magia Muntelui si a Oamenilor lui! Par a fi din ce in ce mai multi cei care ar vrea sa ajunga in „Gradina” ta.Nu e usor sa se puna de acord oameni din atatea locuri,dar cred ca nu -i imposibil sa ajungem a trai inpreuna acel sentiment uluitor imaginat de” suava floare”…Cred ca ar fi de ajuns un semnal…

9. M-am uitat din nou la poze.In cea cu Piciorul Pietrei Arse,se vede in dreapta crestei(cam in mijlocul imaginii) de unde poteca pare a cobora vertiginos;din seuta aceea se vedeau la ora trecerii mele P.Mare,Postavarul,Gropsoarele-Zaganu,ceva din M-tii Grohotisului,M-tii Baiului inclusiv ramura nordica.Din Bucegi abrupturi impresionante:Caraimanul,Jepii Mici cu Claia Mare,Jepii Mari,Muchia dintre Urlatori;de o parte si de alta se adanceau V. Babei si V. Pelesului…Minunat!!! Nu-mi venea sa mai plec de acolo…

Apreciază

• Ma bucur ca ati scris toate aceste detalii, sunt destui localnici, unii prieteni buni, care citesc postarile de pe blog si implicit comentariile. Chiar rad cand ma gandesc ce faţă vor face cand vor vedea ca stiti mai multe ca ei… 🙂