Izvoare pure, locuri binecuvantate in Parcul Natural Bucegi

Aceasta uriasa „forma” de viata care este Parcul Natural Bucegi, adaposteste o sumedenie de locuri, elemente, lucruri, vietati…

Prin Bucegi nu gasesti doar izvoare sulfuroase sau feruginoase, ci si izvoare care nu vad vreodata lumina zilei, sau care ies din stanca in locuri nebanuite, pentru a reintra in stanca mama, prin alte deschizaturi.

Sunt peste 10 astfel de locuri, ca sa nu vorbesc de sursele de apa, gen 7 izvoare, lespezi, coteanu, valea spumoasa…

Cateva imagini, cu mentiunea ca pot fi numite cum spun cate unii: Ape Plate 🙂

aSpre izvor

b

cIzvor in adancul muntelui. Nu seaca niciodata, asa ramane de ani de zile. Cand eram mic, avea o cruce de argint in el. Probabil dupa Revolutie a fost furata

dEste atat de limpede apa incat la lumina lanternei se oglindesc stancile din vecinatate

ePicturi naturale

fCat si picturi omenesti, ale unui om al muntelui

Din acel izvor iau de cate ori trec cate 2 litri de apa. La iesire, cand ma uit la petul plin, nu se vede nicio impuritate. Iar pe bidon, se depune in niciun minut un strat umed, ca o bruma 🙂 Atat este apa de rece si de pura

Sau,

gAcest izvor curge pe circa un metru, doi, trebuie sa urci pana la el, destul de dificil

hCateva flori in cale pana la micul izvoras

i

i2Pe aici „rasufla” sa zicem stanca muntelui

jDe multe ori cu o astfel de apa, i se pregateste laptele praf lui bebe Rares

jDe aici, m-am ales destul de repede cu mana inghetata

kCurge putin, dupa care intra intr-o deschizatura

lVa dati seama, ca apa aceasta are si diferite minerale in ea 🙂 Beau din astfel de ape, de ani buni…deci sunt in regula. Ma refer la acestea, la ape :))

26 răspunsuri

1. Adrian 🙂 🙂 cum suna asta….”Beau din astfel de ape, de ani buni…deci sunt in regula. Ma refer la acestea, la ape”. Apele da, par in regula, dar suna ca si cum apele da, sunt ok, in regula, dar tu nu, tu esti „dus”. Nu ca n-ar fi adevarat…. toti suntem… 🙂 Hai ca nu ma pot opri din ras 🙂 🙂

Apreciază

• Asta am si vrut sa spun :)) Ce, doar nu crezi ca te faci bine, servind tot felul de ape? :)) Este bine asa, sa tinem lucrurile sub un oarecare control 🙂

• Pai era clar ca asta ai vrut sa spui 🙂 de asta rad in continuare 🙂 dar cred ca mai de graba ANUMITE lucruri ne tin pe noi sub control, nu noi pe ele 🙂 🙂 🙂 Adica: „joaca-te ca POTI” 🙂 🙂

• Ai dreptate iar; corect, unele chestii ne tin pe noi sub control si nu invers. Este ca un fel de tratament :)) Nu mergem pe munte, ne doare capul :)) Cam asa. 🙂 Acum, ca sa ma intorc la subiect, apa poate sa fie ea foarte buna, dar daca omul nu este…? Poate si sa ni se para ca este buna tot dorind-o 😉
          Stii, cum fac unii pe la Sfinx. Stau pe langa el o vreme, apoi povestesc cu nonsalanta: „am fost pe Bucegi, la Sfinx, cand nu era nimeni, m-am detasat si am intrat putin in el, a fost o senzatie ce merita traita”…din acestea.
          Glumesc, apa este foarte buna! 🙂

Apreciază

• Apa oricum e buna 🙂 Cred ca la Sfinx povestea este cam asa: am fost acolo, ne-am detasat, ne-am suit pe el, l-am calarit… e o senzatie care merita traita…. Am intrat putin, pe ritm de manele…nu ca as avea ceva cu ele, chiar rimeaza 🙂 🙂

• Daca este din munte apa este buna 🙂 Uite ca de fapt asa stau lucrurile la Sfinx. Daca nu are cine sa stea acolo, de aceea se urca oricine. Stai frumos ca orice turist si privesti. S-a urcat cineva pe Sfinx, ignorand panoul de avertizare, il studiezi, ii vezi atitudinea, daca este un om ce face o greseala, doar il avertizezi. Daca este un golan, se vede clar lipsa de educatie la unii, ii dai amenda maxima. Nu este oare o placere, sa amendezi astfel de derbedei sau tot felul de inculti fitosi? :)) Mie imi place de un jandarm montan. Le-a zis acelora cu jeepurile sa nu intre pe un drum. Acestora nu le-a pasat. I-a asteptat la iesire de pe acel drum. Peste 20 de soferi au fost amendati :)) Nu este minunat, sa prinzi astfel de golani si sa le dai cat prevede legea? El a fost totusi baiat bun si nu le-a dat maximum.
              Iar daca a fost baiat bun, a fost de fapt o greseala. Pe Bucegi, esti om cu cine trebuie. Dupa actiunea aceasta, l-au injurat, amenintat, a avut diverse neplaceri. Vezi, asadar, ca baietii buni in anumite cazuri sunt baieti prosti 🙂 Le dai amenzi cat prevede legea, altfel sunt probleme mereu.
              Acum, au rupt panoul de intrare de pe drumul spre Babele. Ei zic ca nu ei 🙂 Altii mai daunatori ca ei, nu exista insa prin acea zona. Existand acel 1% probabilitatea ca nu ei sa fi rupt panoul, tot nu inseamna nimic 🙂 Traiesc din activitate montana, trebuie sa iubeasca muntele. Acum de voie sau de nevoie, este partea a doua…
              Amuzant era faptul ca anul trecut, erau complici cu unii cu atributii in zona. Si ei intrau ilegal pe acel drum, strangeau bani, ii mituiau pe cate unii. Iar cand intra oraseanul din Bucuresti sau alt oras mare, pe acel drum, ii sunau pe astia, ai legii, sa intervina, sa-i amendeze pe oamenii aceia :))
              Intelegi? Cum aveau ei grija unii de altii, „sa fie bine pentru toata lumea”, sloganul lor :)) doar ca lumea asta era compusa doar din ei. Din ei care vorbeau de turism :)) Numai glume proaste prin Bucegii acestia.
              Dar daca nu cumpara un panou nou, in 2 saptamani, o sa le mai reduc campul de actiune, si nu se mai pot face excursii in anumite locuri. Mie imi plac raspunsurile la glumele acestea, care le fac ei :))

Apreciază

2. Adrian, as separa ce spui tu in doua forme… Prima… da, da-le amenda golanilor, e de bine, nu cea maxima dar sa simta ceva, am asistat la asa ceva la cabana Caraiman cand unii au aruncat peturi… si cabanierul le-a cerut buletinele… FOARTE BINE. Iar a doua, degeaba iei amenda daca ai apucat sa-ti sculptezi numele in Sfinx sau in Babe, nu cred ca exista o amenda pentru asa ceva oricat ar fi ea de mare…. Asa ca pana la urma, ramane doar biciul, sa nu apuci sa-ti sculptezi numele…. Ieri niste prieteni au fost pana la Piatra Arsa, panoul este tot rupt…asa ca….Nimeni, nicaieri in lume nu s-a civilizat cu vorba buna, ci tot cu biciul, care azi in lumea civilizata insemna bani. Ai aruncat un gunoi pe strada, ok, platesti de-ti sare basca… nu te omoara nimeni dar te lasa lefter,,, sa vedem daca a doua oara mai faci….

• Subscriu la expresia „nu te omoara nimeni dar te lasa lefter, sa vedem daca a doua oara mai faci”, asta in cazul celor lipsiti de educatie. Una este sa iei amenda din greseala si alta sa fii amendat in cunostinta de cauza. In unele locuri poti gresi fara sa vrei, lipsind informarea prealabila, in altele este evident ca ai incalcat legea cu buna-stiinta. Trebuie sa fii echilibrat, nici prea rau, dar nici prea bun. Cat despre acel panou, este destul timp sa-l schimbe 🙂
      Ma faci putin sa rad, trebuie sa intelegi ca si sculptarea numelui in Sfinx sau Babe poate fi folosita pentru indreptarea altora. Aici nu mai este vorba de amenda, te consideri parte prejudiciata si daca nu ajungi la un compromis, sunt destule solutii. Dar pana aici, sunt destule metode de a preveni, metode pe bune, nu sa facem un pliant si doar noi sa-l citim.
      Faptele negative din Bucegi reflecta nivelul de mediocritate al unor autoritati ale statului. Concomitent trebuie actiuni, informari, bici, amenzi, lucruri bune, supraveghere, adica responsabilitate…

Apreciază

3. Well 🙂 cu tristete as face o competare…Faptele negative din Bucegi reflecta DE CELE MAI MULTE ORI nivelul nostru de educatie…. Sincer… Cand am spus ca daca suni la Salvamont pe Jepii Mici si esti in slapi, meriti o amenda de minim 1000 EUR, toata lumea a ris de mine… Imi mentin afirmatia, e perfect valabila pentru TOT ce se intampla in Bucegi…. Cat despre partea scupltata, e ca si cum cineva taie o felie din tine sa-si faca o friptura, in ideea ca va creste la loc pana la urmatoarea… sa fim seriosi…

• Poate fi prevenita si urcarea in slapi, daca salvamontul si-ar face datoria, ar patrula, ar sta la intrarea in trasee, cum se intampla in alte tari civilizate. Nu trebuie sa contezi acum pe educatia turistilor. La un milion de turisti ce intra in Bucegi anual, este limpede ca se strecoara tot felul de oameni. Stand in oras, la limita padurii poti opri anumite persoane. Simplu, decat sa alergi dupa ei si sa-i salvezi. Despre educatie, sa o dam putin deoparte, sa nu ne bazam chiar asa pe ea. Adica sa stam in banca noastra ca oamenii sunt civilizati. O mie de oameni muncesc pentru un lucru bun si un singur prost il strica. Dar daca reprezentantii statului si-ar face datoria, serviciul in slujba statului, nu ar fi atatea probleme. Nu astepti sa aiba turistul probleme pe un traseu, le preintampini, nu tu te dai dupa el, ci tu il educi, tu impui regulile de vizitare a Parcului…nu-l lasi pe el sa sculpteze cand vrea si unde vrea.
      Sunt peste 30 de institutii cu atributii in Bucegi, ca fapt divers 🙂

Apreciază

• Poate ca ai dreptate, dar spune sincer, ai vazut tu pe cineva oprind turistii distrati in slapi sa urce pe jepii mici? Eu n-am vazut… poate ma insel…desi cum spui tu sunt peste 30 de institutii…. si ma opresc aici ca deja am monopolizat discutia 🙂 🙂

• Radu, eu am o viziune diferita, de foarte multa lume, vizavi de turism si protectia mediului in Parcul Natural Bucegi. Ca ghid national de turism am dus mii de oameni pe Bucegi, nu am avut nicio reclamatie, niciun accident; acest lucru ma face sa imi exprim opinii turistice. In domeniul protectiei mediului am dovedit fiecarei institutii de mediu ca stiu ce sa fac si cum.
          Tocmai asta este, ca nu am vazut pe nimeni oprind turisti, informandu-i, sfatuindu-i, dar intr-o zi toate acestea se vor schimba. Poate ca unii s-au obisnuit asa, eu niciodata nu ma pot obisnui cu unele lucruri. Pot lupta pentru ele o viata intreaga. Vezi cat de indepartate par aceste initiative? Si de neverosimile? Daca echipa salvamont a orasului ar sta pe trasee, in week-end in special, nu ar mai fi atatea probleme. Dar nu stau! Prefera sa se odihneasca, la tv, la sediu, etc si sa fie totul la noroc: poate intervenim, poate nu!
          In acest caz, nu exista nu se poate, exista doar lenesi. Iar astfel de persoane, trebuie sa stea acasa, sa se ocupe de altceva. Multumesc, nu ai monopolizat nicio discutie 🙂

Apreciază

4. E drept, cand vine vorba de Bucegi, recunosc, sunt foarte rau…. 🙂 musc din oricine si din orice, si in nebunia mea, cred ca AM dreptate…. Daca tu crezi ca nu-i asa, chiar te rog sa ma contrazici, ca doar, cine se aseamana se aduna….

• Ba da, ai dreptate, si daca multi ar intelege si ar fi ca tine, s-ar schimba repede unele lucruri. Nu mai putem da vina pe tineri sau pe batrani. Sunt si tineri cu alcool si praf in nas cum spunea dl. Aliosa cat si mai inaintati in varsta, care au trait ca niste speculanti. Si nefacand niciodata ceva, orice schimbare le da frisoane.
      Mai bine cu o astfel de „nebunie”, pentru ca mereu lucrurile se vor imbunatati.

Apreciază

5. Si din poze transpare viata izvoarelor pure!

6. @ Salut Adrian !
    Plin de substraturi dialogul virtual dintre ” un.bolovan ” si tine !
    Felicitari amandoura !
    Cat despre ape, da-mi voie doar cateva vorbe sa spun:
    ” Cea mai buna bautura, esta APA de IZVOR,
    Daca pui o PICATURA, la un litru de LICHIOR ” !!!
    Sa ai o saptamana minunata !
    Aliosa.

Apreciază

• Am discutat despre munte, despre problemele de aici. Trebuie facute schimbari in multe institutii, gasite modalitati de a determina oamenii sa lucreze eficient, cu responsabilitate. Abia apoi trebuie vorbit despre turisti. Deocamdata acestia, desi aduc bani in oras si pe munte, sunt atat tapi ispasitori cat si necivilizati etc. Cu o astfel de mentalitate nu se poate face nimic. Mereu turistul needucat va arunca gunoaie si toti turistii vor fi vinovati, mereu vor fi accidente…, cei cu responsabilitati in Bucegi nu ofera nimic, nu prea fac mare lucru. Este o lupta desarta cu morile de vant. Mereu vor fi accidente daca nu actionezi pentru prevenirea lor, si nu prin interviuri regizate si mincinoase ci prin fapte reale. Iar turistii, unii au inceput sa plece de pe aici. Muntele acesta si angajatii sai au nevoie de o terapie de insanatosire. Din pacate, nu cu apa 🙂

7. ” Nu cu apa „,
    bineinteles ci cu maxima angajare a celor responsabili
    in EDUCAREA needucatilor !
    Pe MUNTE este ca si pe STADION :
    patrund tot felul de persoane mai mult sau mai putin educate !
    Nici pe MUNTE si nici pe STADION
    nu poti INTERZICE HULIGANILOR si NEEDUCATILOR sa patrunda !
    Daca TURISTUL ca si SUPORTERUL ar da dovada de educatie si bun-simt, totul ar fi frumos si laudabil !
    Uite ce frumos s-a comportat GALERIA echipei STEAUA la terminarea partidei in care favoritii lor i-au invins cu 2-0 pe dinamovisti:

Le putem reprosa ceva ?
    Aliosa.

Apreciază

8. […] 4. Cristian Lisandru 5.O zeama de cuvinte 6. Lucy Visinescu 7. Playground 8. Calea spre succes 9. buceginatura2000 10.David Ionel Romulus 11. intrenoaptesizi 12.rolia2012 13.Viața, Prin Ochi De … […]

9. Dintotdeauna m-au fascinat izvoarele aflate la altitudine. Inca nu inteleg ce forta conduce apa pana sus in munte pentru a o scoate la lumina in cele mai nebanuite locuri.
    Uite de ex. Izvoarele firave de deasupra cerdacului, nu inteleg cum ajunge acolo apa. Apa aceea nu vine de deasupra cerdacului, ca imediat e varful, clar vine de undeva de la o altitudine mai joasa. Cum? Sfidand gravitatia! 🙂
    Sau izvorul de langa cerdac, cu un debit destul de bun.
    Nu-mi explic…

Apreciază

10. Ma gandesc,ca sa nu citesca postarea vre-un investitor dornic de o afacere.Am vazut ca nimic nu-i opreste.

• De aceea am si sters data de pe poze, si niciodata nu am scris locatiile unor ape ca acestea din imagini. Nici despre izvoarele sulfuroase nu stie cineva, cu atat mai putin despre cele feruginoase. Unele surse de apa curata pot fi mai greu exploatate, altele mai usor. Ideea este ca o afacere cu apa, este de viitor, raportat la ce se intampla in tara. Exemple sunt destule si in Bucegi si in Valea Prahovei.

11. Pentru foarte mulţi dintre noi, care trăim printre ziduri, betoane şi asfalt, maşini şi alte invenţii ale omului, aceste imagini par a fi dintr-o altă lume, de fapt, este o altă lume, o lume pe care ar trebui să o păstrăm, neatinsă, nealterată, pură… Parcă e o întoarcere în timp, în spaţiu, undeva, spre origini, când oamenii nu aşteptau să vină apa la robinet…, ci o luau direct de la sursă, de la mama natură…
    Da, am înţeles că apele sunt în regulă, exprimarea din final e de milioane…
    Poate că de la această apă au unii aşa, simţurile mai ascuţite… reuşesc să vadă ceea ce alţii nu văd, să audă, să simtă altfel…

Apreciază

• Chiar ma bucur ca mi-ai adus aminte de acest subiect. De regula, apa cand o aduc acasa, se consuma destul de repede. De curand, am adus mai multe pet-uri. Evident au ramas si pentru alte zile. Acum o zi sau doua ma uit la un pet. Avea in interior o multime de bule mici, pe peretii pet-ului. Erau zeci si zeci. Nu stiu ce apa poate fi, minerala evident, dar nu carbogazoasa. Apa in traseul ei, printre stanci felurite, dizolva diferite substante aflate in roci, o sa duc un pet saptamana viitoare la analize. Este si foarte buna apa, mie mi se pare ca are un gust dulce 🙂 Dar mie mi se par destule :))
      Evident ca suntem in proportie uriasa…APA. Depinde si ce fel de apa; apa decide functiile organismului 🙂
      Saru-mana si o zi cat mai buna!